خبرگزاری کار ایران

استاندار:

بوروکراسی پیچیده، ارتباط کردستان عراق با ایران را کاهش داده‌ است

استاندار کردستان بوروکراسی پیچیده و مقررات دست و پاگیر، به همراه بسته‌بندی نامناسب محصولات ایران را عامل بی‌رغبتی مسئولان اقلیم کردستان عراق در ارتباط با ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، عبدالمحمد زاهدی صبح امروز، در جلسه شورای اقتصادی استان کردستان گفت: کیفیت کالای ما قابل رقابت با کشورهای رقیب در اقلیم کردستان عراق نیست و نیز انجام به موقع تعهدات با بوروکراسی و مقررات دست و پاگیر به همراه بسته‌بندی‌های نامناسب و بی‌کیفیت اقلیم کردستان عراق را در مبادلات تجاری با ما بی‌رغبت کرده است.

زاهدی، با تصریح بر اینکه ما نتوانستیم جایگاهی را که شایسته کشورمان بوده در اقلیم به دست بیاوریم و حفظ کنیم، بیان کرد: طی سال‌های گذشته کشورهای دیگری جایگزین ما شده‌اند.

وی، با اشاره به تسهیلات دولت ترکیه در مرز ابراهیم خلیل بدون بوروکراسی پیچیده به حکومت اقلیم کردستان گفت: این پیشرفت دلائل سیاسی هم داشته اما اکنون کمرنگ‌تر شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه باوجود سابقه طولانی در ارتباط با اقلیم کردستان ما جایگاه خود را کم کم از دست دادیم گفت: خیلی از موانع برطرف شده اما بسیاری از موانع هنوز وجود دارد.

وی، یادآور شد: در حال حاضر اقلیم کردستان و استانداری سلیمانیه علاقه بیشتری به ارتباط با کردستان دارند و هفت توافقنامه بین دو طرف انجام شده است.

زاهدی با تاکید بر داشتن ظرفیت توریسم پذیری و پذیرش بیماران اقلیم کردستان از سوی استان کردستان گفت: باید دفاتر گردشگری ما در اقلیم کردستان فعال شود و بیماران را برای درمان در کردستان جذب کنیم.

کد خبر : ۲۸۰۹۵۰