خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران

ساماندهی خبرنگاران الزامی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: صاحبان رسانه و مدیران مسئول با بیمه کردن خبرنگاران خود می‌توانند از یارانه ارشاد برخوردار شوند اما تاکنون استقبال چشمگیری در این زمینه انجام نشد.

به گزارش ایلنا، احد جاودانی در چهارمین جلسه کارگروه رسانه شهرستان قائم شهر با بیان اینکه تعداد خبرنگاران استان مازندران بیش از 500 نفراست اظهار کرد: تعداد گزارش تولیدی در نشریات مکتوب و مجازی به اندازه این تعداد خبرنگار در استان نیست.

وی افزود: خبرنگاران و صاحبان قلم باید از دانش و سواد رسانه‌ای کافی و به روز بهره‌مند باشد و پالایش در حوزه رسانه الزامی است زیرا هرکسی که قلم و دوربین به دست گرفت را نمی‌توان خبرنگار نامید.

جاودانی، ضمن تأکید بر آموزش خبرنگاران در یادگیری مسائل روز این حرفه  تصریح کرد: خبرنگاران زیادی در استان مشغول فعالیت هستند اما تنها تعدادی از آنها در حوزه رسانه تاثیر گذارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه به قطع بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت:این مسئله در حال پیگیری است و اقدامات لازم برای اجرای مجدد بیمه خبرنگاران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از بیمه خبرنگاران توسط صاحبان رسانه انجام شود، افزود: صاحبان رسانه و مدیران مسئول با بیمه کردن خبرنگاران خود می‌توانند از یارانه ارشاد برخوردار شوند اما تاکنون استقبال چشم گیری در این زمینه انجام نشد.

جاودانی اظهار کرد: در تصمیمات خانه مطبوعات هیچ‌گونه دخل و تصرفی از سوی بنده انجام نمی‌شود زیرا خانه مطبوعات تشکل جدایی است و ارشاد هیچ گونه دخالتی در برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه ندارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به توزیع ناعادلانه آگهی‌های ثبتی در ارشاد قائم شهراشاره و تصریح کرد: شهرهای قائم شهر و تنکابن با توزیع ناعادلانه آگهی‌ها روبه رو هستند  و باید در توزیع آگهی‌ها شفاف سازی‌های لازم انجام شود تا مشکلات برطرف شود.

وی در ادامه گفت: مشارکت مردم با فعالیت های هنری و فرهنگی قطع شده است و برای جریان سازی فرهنگی نیازمند همکاری همه مسئولان شهرستان و استان در راستای اعتلای فرهنگ و هنر هستیم زیرا با حمایت و کمک مسئولان می توانیم در جریان سازی فرهنگی قدم های موثری برداریم.

جاودانی با بیان اینکه برای تحقق سیاست و برنامه های فرهنگی دولت تلاش می شود افزود:ارشاد گریزی باید از بین برود و هنرمند ارشاد را خانه دوم خود بداند تا بتوان به رشد و توسعه فرهنگ و هنر کمک کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  تصریح کرد:اگر در ارشادبه روی جوانانی که اشتیاق به فعالیت های فرهنگی و هنری دارند بسته باشد در قهوه خانه ها به سمت آنها باز می شود.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی سامان‌دهی حوزه فرهنگ و دین است که با برگزاری جشنواره و همایش های گوناگون می توانیم جریان سازی مناسب در حوزه آموزه های فرهنگ و دین را در جامعه گسترش دهیم.

وی اظهار داشت: اثر گذاری قائم شهر در حوزه فرهنگ بومی و محلی بسیار زیاد است و باید پیگیری مباحث فرهنگی و محلی این شهرستان با جدیت انجام شود.

جاودانی به موسسات قرآنی در مازندران اشاره کرد و گفت :86 موسسه قرآنی در استان دارای مجوز اداره ارشاد هستند و تمامی موسسات قرآنی از پرداخت مالیات معاف هستند مگر اینکه تفسیرات متفاتی در پرداخت مالیات وجود داشته باشد.

 

کد خبر : ۲۸۰۹۴۲