خبرگزاری کار ایران

امسال نسبت به سال۹۳؛

نوبخت: افزایش 66.5 درصدی اعتبارات توازن منطقه‌ای

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، از افزایش 66.5 درصدی میزان اعتبارات توازن منطقه‌ای در سال 94 نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت،عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران، گفت: میزان این اعتبارات از 172 میلیارد تومان در سال 93 به 286 میلیارد تومان در سال 94 رسیده است.

نوبخت، از تکمیل 246 طرح نیمه‌تمام عمرانی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: طرح‌هایی عملیاتی می‌شوند، که توجیه اقتصادی داشته باشند.

وی، از افزایش 40.7 درصدی اعتبارات ملی در مازندران در سال 94 نسبت به سال 93 خبر داد.

به گفته نوبخت، میزان این اعتبارات، از 268 میلیارد تومان در سال 93 به 378 میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون رئیس‌جمهوری، همچنین از افزایش 31 درصدی میزان اعتبارات ملی استانی شده امسال نسبت به سال 93 خبر داد و گفت:  میزان این اعتبارات در سال گذشته از 298 میلیارد تومان به 391 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

به گفته نوبخت، میزان اعتبارات جاری در مازندران نیز نسبت سال گذشته با افزایش مواجه شده است و این میزان اعتبار در سال 93 از  256 میلیارد تومان به 311 میلیارد تومان در سال 94 رسیده است.

نوبخت، با تقسیم‌بندی طرح‌های نیمه‌تمام استان به چهار گروه اظهار کرد: دسته اول طرح‌هایی است که دولت می‌تواند انجام دهد، دسته دوم طرح‌هایی که دولت به صورت مشارکتی در این پروژه‌ها می‌تواند وارد شود، گروه سوم طرح‌هایی که می‌توانیم به بخش خصوصی دهیم و درنهایت طرح‌هایی که کلنگ خورد و هیچ توجیهی نداشته‌است و بار به‎جامانده در دست ما است، که باید شجاعت داشته باشیم و اعتبار را برای سه گروه نخست هزینه کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رشد مازندران از سطح استانی به ملی، مناسب است، خاطرنشان کرد: مازندران فرصت دیگری دارد و تقاضا دارم از این فرصت در سفر رئیس‌ جمهور، بهره ببرید.

نوبخت با بیان اینکه رئیس‌ جمهور در آینده به مازندران سفر می‎کند، افزود: این فرصتی است که مبلغ قابل توجهی برای پروژه‌های استان تقاضا کنید.

وی با اشاره به اینکه طرح‌هایی که در سفر رئیس‌ جمهور مورد توجه قرار می‌گیرد، باید تا پایان سال 96 به اتمام برسد، تصریح کرد: کار من در سفر رئیس‌جمهور به مازندران بسیار سخت است و می‌دانم مازندران در پوشش سبز و زیبایی که مورد تحسین است، چه مشکلاتی دارد.

وی، با بیان اینکه استان‌های شمالی مشکلات مزمن و نهادینه شده دارند، خاطرنشان کرد: اگر در این زمان نتوانیم این مشکلات را رفع کنیم، همواره باید خود را ملامت کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری، با اشاره به اینکه مازندران مستحق این وضعیت نیست، ادامه داد: مازندران می‌تواند لوکوموتیو باشد نه واگن، مازندران باید ایران را به حرکت بیندازد.

وی، با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به مازندران، دنبال پروژه‌های قطره‌چکانی نباشید، گفت: به دنبال چند طرح بزرگ و موثر باشید که ماندگار است و ما موظف هستیم برای تامین اعتبارات آن طرح‌ها، پیش‌نویس را تهیه کنیم.

نوبخت با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه را باید تا مهرماه امسال به تصویب برسانیم و این قطار در حال حرکت است و تا پنج سال دیگر هم نمی‌ایستد، اظهار کرد: اگر در این قطار جایگاه مناسبی برای مازندران یافتید اقدامی انجام داده‌اید و در غیر این صورت باید تا پنج سال آینده صبر کنید و معلوم نیست چه کسانی قرار است برنامه هفتم توسعه را بنویسند.

کد خبر : ۲۸۰۶۶۸