خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

اتاق بازرگانی در رفع چالش‌های بخش خصوصی البرز پیشگام باشد

استاندار البرز، بر لزوم هر چه پویا و متحول‌تر شدن برنامه‌های اتاق بازرگانی، به ویژه برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج،  سید حمید طهایی با بیان این مطلب شامگاه یکشنبه،در دیدار با هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی البرز بر لزوم رصد تمامی فعالیت های اقتصادی بنگاه های بخش خصوصی این استان توسط اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد.

وی  در ادامه،  با بیان اینکه اتاق بازرگانی می بایست حضوری فعال در ستاد تدابیر ویژه استان داشته باشد بیان داشت: اتاق بازرگانی به عنوان یک مجموعه شریک و بازوی قابل اطمینان مردم نهاد می تواند با استفاده و بکار گیری  ظرفیت های مختلف بخش خصوصی انجمن ها، اتحادیه ها و تشکل ها، به عنوان یک مرکز هم اندیشی و مشاوره ای  شبکه فعالان اقتصادی کشور رابط مناسب و قابل اطمینانی برای رفع چالش ها، و انتقال نظرات بخش خصوصی کشور به دولت باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور سهم بخش خصوصی هم روز به روز در اقتصاد کشور پررنگ تر شود افزود: استانداری  در راستای جهت  گیری و تفکر حمایت همه جانبه خود از اتاق بازرگانی البرز بسترهای لازم را به منظور استفاده و بهره مندی هرچه بیشتر و بهتر پارلمان بخش خصوصی البرز، از ظرفیت های مختلف دانشگاهی، پژوهشی و موسسات علمی در این استان فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه بار دیگر با اشاره و تاکید بر ظرفیت بالای بخش خصوصی کشور و خطیر دانستن رسالت اتاق های بازرگانی در استان ها خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی با تعیین نقش و تدوین اهداف مورد نظر در حوزه های مختلف و متنوع فعالیت های بخش خصوصی و با استفاده و بهره گیری از سرمایه بزرگ فعالین اقتصادی می تواند در این بخش استفاده و بهره های لازم را برده و اهداف مورد نظر خود را محقق کند.

استاندار البرز در پایان، با بیان اینکه امروزه افزایش جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد دنیا مورد تایید نظریه پردازان اقتصادی دنیاست ابراز امیدواری کرد، اتاق بازرگانی با ارائه راهکار ها و پیشنهادات مناسب به عنوان بازویی توانمند یاری رسان برنامه های توسعه ای دراستان ها و در سطح کشور باشد.

کد خبر : ۲۷۹۴۴۱