خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران،

موج آفرینی فرهنگی در برابر بی‌حسی اجتماعی موثر است

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، با بیان اینکه برای مقابله با رخوت و سستی جامعه و مفاسد اجتماعی باید موج آفرینی فرهنگی کنیم،گفت: موج آفرینی فرهنگی در برابر بی‌حسی اجتماعی موثر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، احمد مسجد جامعی، ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری هفته فرهنگی کردستان در تهران، افزود: هر جا فضای مشارکت و همدلی بیشتر باشد نشاط اجتماعی بیشتر می‌شود و با بی‌حسی اجتماعی مقابله کرده و رضایت و رغبت به آینده را بیشتر می‌کند و در عین حال مفاسد اجتماعی کمتر می‌شود.

مسجد جامعی، با بیان اینکه زمینه فرهنگی در کردستان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی فراهم است، افزود: ایرانی‌ترین اقوام این سرزمین کردها هستند و تبار ایرانی کردها را کسی انکار نکرده است.

وی، اظهارکرد: ظرفیت‌های فرهنگی کردستان بسیار بالا بوده و این ظرفیت‌ها باید به جامعه ایرانی شناسانده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ، با تاکید بر اینکه سنت، ‌ادب و فرهنگ ایرانی، باید حفظ شود و طراوت آن نگهداری شود، افزود: فرهنگ و هنر کردستان باید فرهنگ و ارشاد مختص به خود را داشته باشد نه با قوانین تهران.

مسجد جامعی یادآور شد: کردستان میراث گرانقدری دارد که با اقوام دیگر آن را متفاوت می‌کند و آن هم موسیقی وآلات مختص به موسیقی کردی است.

کد خبر : ۲۷۸۴۴۲