خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی برنامه‌های سفر استانی هیات دولت را تشریح کرد

روحانی چهارشنبه به آذربایجان شرقی سفر می‌کند

استاندار آذربایجان شرقی دیدار روحانی با مردم تبریز و استان را اصلی‌ترین هدف سفر هیات دولت اعلام کرد و گفت: دیدار عمومی رییس جمهوری با مردم از ساعت نه و 45 دقیقه قبل از ظهر روز چهارشنبه 30 اردیبهشت در ورزشگاه تختی تبریز آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، اسماعیل جبارزاده در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، به سایر برنامه‌های سفر استانی هیات دولت اشاره کرد و افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزیدگان، روحانیون، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان از جمله برنامه هایی است که با حضور رییس جمهوری در این سفر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که مردم آذربایجان به میهمان نوازی شهره هستند، گفت: همواره در سفرهای مسوولان نظام به استان شاهد استقبال بی‌نظیر مردم از آنها بوده‌ایم و این استقبال‌ها به نوعی حمایت از نظام و انقلاب و راه مقدس شهداست.

وی با بیان این که امروز دنیا هر حرکتی را که در جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد به دقت رصد می‌کند، افزود: مردم ما در هر مقطعی نشان داده‌اند که حامی و پشتیبان نظام و انقلاب هستند و انشاءالله در سفر رییس جمهوری به تبریز هم این پشتیبانی را نشان خواهند داد.

استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به این که جمهوری اسلامی در شرایط خاص و ویژه‌ای قرار دارد،خاطر نشان کرد: امروز نظام اسلامی رو در روی استکبار جهانی قرار گرفته و هرچه پایه‌های مردمی نظام تقویت شود تاثیر مهمی در تحقق اهداف انقلاب و یاس و ناامیدی دشمنان خواهد داشت.

جبارزاده با بیان این که تبریز همواره در تاریخ انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده است، افزود: انشاءالله با حضور گسترده مردم در مراسم استقبال از رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید باردیگر تاثیرگذاری تبریز و آذربایجان در حمایت از انقلاب و تقویت نظام اسلامی در برابر زیاده خواهان اثبات خواهد شد.

وی با بیان این که تمام هم و غم ما این است که خادم خوبی برای مردم قدرشناس آذربایجان باشیم، گفت: امیدواریم سفر استانی هیات دولت سفری پرخیر و برکت برای استان باشد و مردم استان شاهد دستاوردهای این سفر در روزها و سال‌های آینده باشند.

وی اعلام کرد: وحدت و صمیمیت خوبی بین مسوولان استان حاکم است و این فضای همدلی باید با شور و نشاط مردم همراه باشد تا بتوانیم آذربایجان را به سر ایران تبدیل کنیم.

وی همچنین با بیان این که از یک ماه پیش بررسی و ارزیابی پروژه‌های نیمه‌تمام استان در حال انجام است، گفت: همزمان با سفر استانی هیات دولت، تعدادی از این پروژه‌ها که امکان بهره‌برداری از آنها وجود دارد، افتتاح و عملیات اجرایی تعداد دیگری از پروژه‌ها با دستور رییس جمهوری آغاز می‌شود.

جبارزاده اضافه کرد: فهرستی از پروژه‌های استان که امکان بهره‌برداری از آنها در دو سال آینده با تخصیص اعتبارات مورد نیاز وجود دارد، تهیه شده که در این سفر تقدیم رییس جمهوری خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از اعزام نمایندگان ویژه رییس جمهوری به شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: نمایندگان روحانی مسایل و مشکلات مربوط به هر شهرستان را بررسی خواهند کرد.

جبارزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اتفاقات بازی تراکتورسازی و نفت تهران، گفت: یکی از برنامه‌هایی که برای سفر استانی دولت پیش بینی کرده بودیم جشن قهرمانی تیم تراکتورسازی همزمان با دیدار عمومی رییس جمهوری بود که متاسفانه با اتفاقات پیش آمده این امر محقق نشد و جای این برنامه در این سفر خالی است.

وی با تاکید بر این که پیگیر قضایای پیش آمده از طریق وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هستیم، افزود: شخص رییس جمهوری در جلسه هیات دولت و پس از گزارش وزیر ورزش و جوانان نسبت به بررسی دقیق موضوع و برخورد قانونی با خاطیان دستورات لازم داده‌اند و ما نیز تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

جبارزاده اعلام کرد: امیدواریم بتوانیم در فرصت مناسب دیگری از تمام ورزشکاران استان به ویژه بازیکنان تیم تراکتورسازی قدردانی کنیم، هرچند تراکتورسازی از نظر ما همیشه قهرمان است و از آن حمایت می‌کنیم.

کد خبر : ۲۷۷۸۵۴