خبرگزاری کار ایران

در شرایط پیچیده سیاسی منطقه؛

مقدوری: کشور نیازمند استفاده از هویت‌های فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۳۳۰

معاون استانداری خراسان رضوی با اشاره به شرایط پیچیده سیاسی منطقه، گفت: امروز و در چنین شرایطی، بیش از گذشته نیازمند استفاده از هویت‌های فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در مشهد، محمد مقدوری، در مراسم روز ملی فردوسی که با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در مشهد برگزار شد افزود: فردوسی حکیم یکی از این هویت‌های فرهنگی است که توجه به مقام این شاعر و حکیم ارزش فراوانی دارد.

وی، با اعتقاد بر اینکه شاید بسیاری از مشکلات امروز نظام سیاسی و حکومتی بسیاری از کشور‌ها از عدم غنای فرهنگی ناشی می‌شود، افزود: باید بر خود ببالیم که در تاریخ فرهنگی خود شخصیت‌هایی داریم که زیربنای فرهنگی کشور را غنا بخشیده‌اند.

مقدوری با اشاره به اینکه فردوسی در منظومه خود بر سه محور تاکید داشت، تصریح کرد: این سه محور شامل پرورش روح شجاعت و شهامت، راستی، دوستی و صداقت و تلاش و کوشش است.

در این مراسم هم چنین حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن تشکر از برگزاری این مراسم گفت: به نظر می‌رسد باید برای فردوسی مراسمی به نسبت بزرگ‌تر و با شکوه‌تر برگزار کنیم چراکه حکیم ابوالقاسم فردوسی دارای جایگاه و ارزش بسیار بالایی است.

وی با اشاره به اشعار فردوسی حکیم گفت: زمانی که معاون پژوهشی حوزه علمیه بودم به طلاب می‌گفتم به سراغ اشعار فردوسی بروید و از اشعار این شاعر بلندآوازه ایران زمین در حوزه توحید، نبوت و معارف اسلامی استفاده کنید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: پاسداشت و گرامی داشت مفاخریک وظیفه و بلکه یک رسالت است.

سعید سرابی افزود: معرفی مفاخر به جامعه وبویژه نسل جوان در راستای تقویت غرور و خودباوری ملی و اسلامی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه مفاخر ما ریشه‌های فرهنگی و تمدنی ما هستند و باید تقویت شوند ادامه داد: آثار گرانقدر آنان آبشخوار و سرچشمهٔ زلال معارف و آموزنده‌های انسان ساز و حیات بخش هستند.

سرابی با بیان اینکه باید شاهکاری مثل شاهنامه به نسل جوان شناسانده شود اذعان داشت: باید حفظ اصالت و مرجعیت آن و پرهیز از تحریف آن، آن را بازنویسی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز