خبرگزاری کار ایران

ذالنور در مناظره با زیباکلام:

می گوییم توافق بدی صورت نگیرد/بحث دوقلوهای احمدی‌نژاد-مشائی را من مطرح کردم

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۵۵۷

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه خطاب به زیباکلام با این سوال که اصلا چند روز در جنگ حضور داشتید؟ گفت: شما چیزی را که صاحبش نیستید به زور می‌خواهید از آن خود کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور عصر امروز در مناظره با صادق زیباکلام از فعالان سیاسی اصلاح طلب که در تالار اجتماعات علوم پزشکی قم برگزار شد٬ با اشاره به سخنان زیباکلام مبنی بر اینکه برخی اصولگرایان موارد ارزشی چون دفاع مقدس، حضرت معصومه (ع) و... را مورد استفاده ابزاری خود قرار می‌دهند٬ گفت: شما که مدعی هستید ما از این موارد ارزشی سوءاستفاده می‌کنیم٬ بفرمایید که چند ماه در جبهه و اصلا چند روز در جنگ حضور داشتید؟ پس شما چیزی که صاحبش نیستید را به زور می‌خواهید از آن خود بکنید.

زیباکلام در پاسخ به سخنان ذوالنور گفت: من شاید در جبهه نبوده باشم٬ اما هیچگاه به خاطر چسبیدن به قدرت٬ کسانی را که در جبهه نبودند٬ زیر پا له نمی‌کردم.

ذوالنور در پاسخ به این سخن زیباکلام که شما اصولگرایان رادیو و تلویزیون را در اختیار خود دارید٬ گفت: شما هم فیسبوک، تویتر و سی ان ان را دارید؛ داعش را چه کسی تجهیز می‌کند٬  شما داعش را دارید.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه باید با یک مبنایی حرف زده شود٬ گفت: شما همه مشکلات را به اصولگرا‌یان برگرداندید و اصولگرایان را هم خلاصه‌ای در احمدی‌نژاد کرده‌اید؛ رای احمدی‌نژاد در آغاز چقدر بود؟ فقط ۴ میلیون بود؛ شهید مدرس زمانی که کاندیدای ریاست مجلس شده بود٬ پاسخ شنید که شما هیچ رای نیاوردید. او هم گفت من حداقل یک رای خودم به خودم داده‌ام؛ حالا شما چطور حساب کرده‌اید هرکه به آقای روحانی رای داده‌٬ غیر اصولگرا بوده؟ چطور می‌توانیم به قضاوت‌های شما اعتماد کنیم که فقط ۴ میلیون نفر اصولگرا داریم.

وی افزود: اگر شما تحمل شنیدن یک صدای مخالف را ندارید٬ پس اگر رادیو و تلویزیون و قدرت نیروی انتظامی و ... دستتان بود٬ چه اتفاقی می‌افتد؟

ذوالنور خاطرنشان کرد: با ظهور دولت جدید٬ دلواپسانی در مساله هسته‌ای سبز شده‌اند و البته خود شما هم در چند مناظره‌تان از جمله در دانشگاه آزاد کرج٬ به نقد برنامه هسته‌ای دولت احمدی‌نژاد پرداختید.

وی با اشاره به سخنان زیباکلام مبنی بر اینکه از سال ۸۴ به این طرف دلایلی برای مخالفت غربی‌ها با برنامه هسته‌ای ایران از سوی دولت احمدی‌نژاد با اصولگرایان داده شد٬ گفت: اینکه آقای احمدی‌نژاد و دولت او چنین چیزی را گفته یا نه٬نمی‌دانم. اما خود من٬ مجتبی ذوالنور٬ به نقد احمدی‌نژاد شهره هستم و در این مساله تردیدی نیست. برای مثال اولین کسی که بحث دو قلوهای احمدی‌نژاد و مشائی را مطرح کرد٬ من بودم و همه هم این موضوع را می‌دانند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه نمی‌خواهم در سخنانم احمدی نژاد یا روحانی را رد یا تایید کنم٬ گفت: اصلا فرض بگیریم برنامه هسته‌ای فایده‌ای برای کشورمان ندارد٬ اما سوال این است که چرا غربی‌ها باید به ما اجازه بدهند که وارد کاری بشویم یا نشویم؟ آیا اگر امروز اجازه دادیم برایمان تعیین تکلیف کنند٬ آیا فردا در مساله دیگر می‌توانیم به آنها بگوییم این مساله به شما مربوط نیست؟ قطعا اگر اجازه دخالت به غربی‌ها را دادیم٬ خودمان را فروختیم و باختیم.

وی خطاب به صادق زیباکلام گفت: شما می‌گوید برنامه هسته‌ای برای کشورمان جز ضرر چیزی ندارد؛ اما سوال این است که آمریکا و اسراییل سود ما را می‌خواهند یا ضرر ما را؟ چرا خودشان به مساله هسته‌ای و برنامه هسته‌ای توجه می‌کنند.

ذوالنور با اشاره به سخنان زیبا کلام در خصوص مخالفت علنی ایران با اسراییل و اینکه به دلیل اعلام رسمی ایران برای نابودی اسراییل غربی‌ها با برنامه هسته‌ای ما مخالفت می‌کنند٬ گفت: باید ابتدا بررسی کنیم صهیونیسم در بین‌الملل چه جایگاهی دارد؛ اسراییل سگ تعلیم دیده صهیونیست بین‌الملل است؛ سوال این است که اگر اسراییل با ما دشمنی کرد٬ ما حق دشمنی با دشمن را که داریم.

وی با یادآوری سخنان زیبا کلام مبنی بر اینکه چه کسی به جمهوری اسلامی ماموریت داده که اسراییل را نابود کند٬ گفت: این حق را قرآن به ما داده است.

این فعال سیاسی با اشاره به سخنان زیباکلام مبنی بر اینکه در همین قم یک نظرسنجی کنیم و ببینیم چند درصد از مردم قم خواهان نابودی اسراییل هستند٬ گفت: آقای زیبا کلام! شما در روزهای ۲۲ بهمن و روز قدس به قم بیایید و مردم این شهر را ببینید که چه می‌گویند؛ قمی‌ها با فرهنگ اهل بیت (ع) و قال الباقر و قال الصادق بزرگ شده‌اند.

ذوالنور افزود: اگر کشتار مردم غزه و ادامه تجاوز اسراییل به مردمان بی‌پناه برای شما مهم نیست٬ اما قمی‌ها پیامبری دارند که گفته بود اگر کسی شبی را صبح کند٬ اما نسبت به فریاد مسلمان همنوع خود بی‌تفاوت باشد٬ مسلمان نیست.

وی اضافه کرد: اینکه چه کسی گفته مقابل اسراییل باید توانمند باشیم٬ قرآن کریم به ما گفته؛ قرآن را یک بار بخوانید.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: برای مثال امروز یمن کشوری را تهدید به نابودی کرده بود که عربستان به آن حمله‌ور شده است؟ عربستان از ناحیه چه کسی وظیفه دارد٬ کشوری را به نابودی بکشاند و نظام سلطه هم از عربستان حمایت و پشتیبانی کند.

ذوالنور در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان زیباکلام مبنی بر اینکه اگر آمریکاستیزی را از اصولگرایان بگیرید٬ چه چیزی دارند بگویند؟ گفت: ما حرف برای گفتن بسیار داریم؛ ما قال الباقر و قال الصادق داریم که هرچه از آن بگوییم تمام نمی‌شود. ما می‌توانیم در خصوص مسایل اقتصادی صحبت کنیم و... ما خیلی چیز‌ها داریم بگوییم٬ شما چه چیزی دارید؟

وی گفت: اینکه کنگره آمریکا طرحی را به تصویب رسانده که آقای اوباما تا یک ماه پس از انجام توافق هسته‌ای با ایران حق ندارد هیچ تحریمی را لغو کند؛ یعنی اینکه ما چک سفید امضا به آمریکا بدهیم که اگر صلاح دید٬ تحریم‌ها را لغو کند و اگر صلاح ندید٬ لغو نکند. این یعنی تحقیر ملت ما؛ وقتی کنگره آمریکا چنین چیزی را تصویب کرده٬ اگر تحریم‌ها لغو نشود٬ کلاه گشادی بر سر ایران رفته است.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: در قرارداد لوزان مسئولان وزارت خارجه گفتند پایگاه نطنز فعال خواهد بود٬ در حالی که ما حدود ۱۹ هزار سانتریفیوژ در نطنز داشتیم که فقط اجازه دادند ۵ هزار مورد آن فعال باشد٬ این یعنی اینکه نطنز را تعطیل کرده‌ایم؛ سانتریفیوژ‌های IR8 ما تست شده و نشان داده تا بیست برابر سانتریفیوژ‌های IR1 قدرت دارد؛ یعنی اگر ۲۵۳ سانتریفیوژ‌ IR8 راجایگزین آن ۵ هزار سانتریفیوژ‌ می‌کردیم٬ برای ما بس بود٬ اما با IR1 نمی‌توانیم.

ذوالنور افزود: در بحث پایگاه فردو آقایان گفتند فردو تبدیل به یک مرکز پیشرفته تحقیقاتی می‌شود٬ درحالی که این دو مسئله وجود دارد که چرا ما سه هزار سانتریفیوژ‌ پیشرفته فردو را با زیرساخت‌های لازم کنار گذاشتیم؛ براساس قراردادهای انجام شده ۲ هزار سانتریفیوژ‌ فردو باید تعطیل شده و از هزار مورد باقیمانده فقط ۵۰۰ مورد به صورت عادی بچرخد و گاز تولید کند؛ این یعنی اینکه ماهیت سایت فرود عوض شده که مردم باید بدانند که فردو با این کار تعطیل شده است.

وی با اشاره به سخنان زیباکلام مبنی بر اینکه مخالفان توافق هسته‌ای برای اینکه بیرق آمریکاستیزی را به هر طریق ممکن نگه دارند٬ به دنبال عدم توافق هسته‌ای ایران با غربی‌ها و به ویژه آمریکا هستند٬ تصریح کرد: شما اگر زیرساخت‌های هسته‌ای را نابود کردید و تحریم‌ها را لغو نکردند٬ دستتان به کجا بسته است؟ ما می‌گوییم توافق بدی صورت نگیرد؛ ‌و اگر گفتیم توافق بدی صورت نگیرد٬ معنی این نیست که می‌خواهیم بیرق آمریکاسیتزی را به هر صورت ممکن نگاه داریم.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با طرح این سوال که آیا تحریم‌های ما صرفا بخاطر برنامه هسته‌ای است؟ گفت: همانطور که آقای زیباکلام اشاره کردند از سال ۸۲ که برنامه هسته‌ای ایران توسط سازمان مجاهدین لو رفت - البته آقای زیباکلام مثل اینکه سازمان مجاهدین خلق را منافق نمی‌دانند و بیش از ۱۶ هزار شهید ترور ما را که توسط ان‌ها انجام شده نمی‌بینند که از نظر ایشان منافق نیستند - و اساسا از سال ۸۲ که برنامه هسته‌ای ایران مطرح شد تا به امروز ۱۲ سال گذشته و تحریم‌ها فقط در این ۱۲ سال نبوده٬ بلکه ۲۴ سال قبل از مطرح شدن برنامه‌های هسته‌ای کشورمان باز هم تحریم بوده‌ایم، حالا این سوال مطرح است که تحریم‌ها فقط هزینه برنامه هسته‌ای کشورمان است؟

ذوالنور در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در طول دوران انقلاب کارهای مختلفی کرده و به آن اعتراف کرده‌اند؛ مثلا هواپیمای مسافربری ما را زدند، در فضای مجازی به اعتراف خودشان اقدام‌های مختلفی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی انجام دادند. شما هم مثل عربستان نوکر آمریکا شوید٬ از شما هم پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز