خبرگزاری کار ایران

با اولین برداشت گل محمدی کهن باغشهر نیاسر:

مرقد سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع ) مشهد اردهال کاشان گلباران شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۸۸۳

با اولین برداشت گل محمدی کهن باغشهر نیاسرهمزمان با رحلت حضرت زینب با حضور مسئولین شهرستان کاشان و بخش نیاسر مرقد سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع مشهداردهال کاشان گلباران و عطرافشانی شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان این مراسم که مقاون ظهر امروز چهاردهم اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولین شهرستان کاشان، بخشداران مرکزی و بخش نیاسر، امامان جمعه نیاسر، مشهداردهال، شهردارو اعضای شورای اسلامی شهر نیاسر برگزارشد مرقد حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) با اولین برداشت گل محمدی و گلاب ناب نیاسر عطرافشانی و شستشوداده شد.

جمشید اسماعیلی شهردار نیاسر درحاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان با بیان اینکه گلکاران و گلابگیران کهن باغشهر نیاسر امسال برداشت یک روز ازگل محمدی و گلاب خود را برای شستشو و عطرافشانی مرقد مطهر حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع) اختصاص دادند. گفت: همچنین گلابگیران قراراست بیش ازیک تن گلاب ناب محمدی بخش نیاسر را برای شستشو وعطرافشانی حرمین شریفین عتبات عالیات بفرستند.

شایان ذکراست این مراسم با شوروحال غیر قابل وصفی از شهر نیاسر در قالب کاروانی از گلابگیران، خانواده معظم شهداء، جمعی از دانش آموزان و شهروندان شهر نیاسر به سوی مرقد مطهر حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع) به صورت مدیحه سرایی وچاوش خوانی برگزارشد.

براساس سنت دیرینه گلکاران وگلابگیران شهر نیاسر همه ساله اولین برداشت گل محمدی وگلاب استحصالی ازگلستانهای خود را به شکرانه و برکت محصولات خود برای شستشوی مرقد مطهر حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع) هدیه می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز