خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان

شرکت نفتی فعال در هورالعظیم به دادگاه معرفی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۸۴۸

استاندار خوزستان گفت: شرکت نفتی فعال در تالاب هورالعظیم به دلیل تمرد به دادگاه معرفی می‌شود.

به گزارش ایلنا، عبدالحسن مقتدایی روز دوشنبه در سومین نشست ستاد استانی مقابله با ریزگرد‌ها در استانداری خوزستان، از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان خواست که شرکت توسعه نفت و مسوول هماهنگی پروژه‌های نفتی را به دلیل تمرد، حضور نیافتن در کارگروه‌های استانی و پایبند نبودن به تعهدات در تالاب هورالعظیم به دادگستری معرفی کند.

وی افزود: لایحه قانونی ضد شرکت نفت در اسرع وقت تنظیم و فعالیت این شرکت در تالاب هورالعظیم تا دو سه روز آینده متوقف، تا وضعیت آن روشن شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: پایبند نبودن شرکت نفت به تعهدات خود در زمینه محیط زیست و مقابله با ریزگرد‌ها، باعث شده که وضعیت بحرانی در استان ایجاد شود.

وی همچنین از اجرایی شدن ماده ۱۹ استاندارد سازی ساختمان‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از راه‌های مقابله با اثرات ریزگرد‌ها، استاندارد سازی ساخت و ساز‌ها از جمله در و پنجره‌های ساختمان هاست.

مقتدایی اظهار کرد: بر همین اساس لزوم رعایت استاندارد‌ها از امسال در مراکز دولتی و ساخت و سازهایی که با بودجه دولتی اجرا می‌شود، الزامی می‌شود.

وی افزود: استاندارد سازی در و پنجره‌ها در ساخت و سازهای مراکز آموزشی و مسکونی از سال آینده در دستور کار خواهد بود.

به گفته استاندار خوزستان، تسهیلات ارزان قیمت برای استانداردسازی ساختمان و ایمن سازی در مقابل گرد و غبار به متقاضیان در نظر گرفته می‌شود.

مقتدایی با تاکید بر تدوین سند جامع مقابله با ریزگرد‌ها تا خرداد امسال گفت: برنامه ششم توسعه از سال آینده آغاز می‌شود و سند جامع مقابله با ریزگرد‌ها باید در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد.

هورالعظیم در غرب استان خوزستان در انتهای رود کرخه در منطقه مرزی دشت آزادگان بین دو کشور ایران و عراق واقع شده است؛ این تالاب مشترکاً در شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه استان خوزستان قرار دارد.

تالاب هورالعظیم به دلیل تامین نشدن حق آبه مورد انتظار، با کم آبی روبه رو است؛ خشک شدن هورالعظیم چه در ایران و چه در عراق وقوع توفان‌های شن را افزایش داده و استان خوزستان را با معضل ریزگرد‌ها و گرد و غبار‌ها مواجه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز