خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

۱۰ هزار هکتار از باغات کرمانشاه بر اثر سرمازدگی آسیب دیده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۶۱۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بر اثر سرمازدگی حدود ۱۰ هزار هکتار از باغات استان آسیب دیده که درختان این باغات قادر به تولید میوه نیستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، علی اشرف منصوری اظهار داشت: در سال زراعی جاری بر اثر سرمازدگی دو هزار و ۲۳۰میلیارد ریال به باغات مناطق مختلف استان و در اثر کمبود باران و تنش خشکی هزار و ۷۷۰میلیارد ریال به مزارع مناطق گرمسیری استان خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اثر سرمازدگی حدود ۱۰ هزار هکتار از باغات استان آسیب دیده که درختان این باغات قادر به تولید میوه نیستند.

وی در ادامه یادآور شد: بر اثر سرمازدگی حدود ۲۸ هزار تن از محصول باغات استان از بین رفته که برآورد خسارت آن‌ها بالغ بر دو هزار و۲۳۰میلیارد ریال است.

منصوری تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته و فروردین و اردیبهشت سال جاری باغات استان دچار سرمای دیررس بهاره شدند، به طوریکه اوایل اردیبهشت تقریباً دمای هوا به زیر صفر درجه رسید که این کاهش دما همزمان با شروع گل دهی و بستن میوه در باغات بوده و بسیاری از درختان محصول خود را در اثر سرما از دست دادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اثر کمبود باران و تنش خشکی در مناطق گرمسیری نیز به مزارع خسارت وارد شده، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۰ تا ۲۰ درصد مزارع مناطق گرمسیری استان که کشت پاییزه و بهاره نموده‌اند، آسیب دیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان آسیب دیدگی مزارع را حدود هزار و۷۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد: مزارع پاییزه شامل محصولاتی نظیر گندم، جو و کلزا بوده و در مزارع کشت بهاره هم شامل چغندر و سیب‌زمینی است که دچار خسارت شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، گفت: در طول سال همواره به کشاورزان استان توصیه کرده‌ایم که محصول باغات و اراضی خود را در مقابل بلایای طبیعی بیمه کنند، زیرا کار کشاورزی همیشه همراه با ریسک بوده و تجربه نشان داده که در استان کرمانشاه خیلی از سال‌ها با تنش خشکی و سرمایی مواجه بوده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز