خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

5 هزار نفر در مساجد کاشان معتکف شدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۴۶۹

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: همزمان با ایام البیض، 5 هزار نفر در مساجد این شهرستان معتکف شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در گفتگو با خبرنگاران  گفت: همزمان با ایام البیض، 5 هزار نفر در مساجد این شهرستان معتکف شدند.

وی افزود: برای برگزاری اعتکاف 35 مسجد این شهرستان آماده و تجهیز شد که 13 مسجد در شهر کاشان و 22 مسجد در روستاهای شهرستان میزبان معتکفین در این ایام هستند.

رییس ستاد اعتکاف شهرستان کاشان افزود: برای اولین بار با توجه به منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، مدیریت اجرایی برنامه های مساجد منتخب اعتکاف در سطح شهر کاشان به مجمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی (عج) واگذار شد.

حجت‌الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: برگزاری حلقه های معرفتی با موضوعات مختلف ولایتمداری، تحکیم مبانی خانواده، راه های تحقق شعار سال، مهدویت و انتظار، عفاف و حجاب، حفظ و صیانت از حریم و حقوق شهروندی از جمله برنامه های ویژه آیین اعتکاف در سطح مساجد این شهرستان است.

وی اعزام مبلغان و کارشناسان امور دینی در جمع معتکفین را از جمله برنامه های این اداره در ایام اعتکاف عنوان کرد و اظهار داشت: مبلغان اعزامی ضمن پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهه های اعتقادی، مباحثی همچون آسیب های اجتماعی، سبک زندگی ایرانی – اسلامی، عفاف و حجاب و شخصیت و سیره امام علی (ع) را بررسی و تبیین می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان اجرای برنامه های قرآنی را از دیگر برنامه های آیین معنوی اعتکاف برشمرد و خاطر نشان کرد: طرح سراسری «با قرآن در زلال احکام» با اعزام قاریان و حافظان ممتاز کاشانی در 7 مسجد منتخب اعتکاف این شهرستان اجرا می‌شود.

حسینی افزود: توزیع اقلام آموزشی نظیر کتب، نشریات، نرم افزار های دینی و آموزشی در بین معتکفین، برگزاری مسابقات فرهنگی در مدت سه روزه اعتکاف، پاسخگویی به سوالات و احکام مربوط به اعتکاف و مشاوره دینی از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در این مدت است.

وی افزود: علاوه بر مساجد شهرستان کاشان، مساجد دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه کاشان و حرم حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در اردهال کاشان با حضور پر شور جوانان، مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز