خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دورود وازنا در مجلس

نگاه دولت به رفع مشکلات معیشتی کارگران جدی باشد

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۴۱۴

نماینده مردم دورود وازنا در مجلس گفت: در دولت‌های گذشته صنعت وکارگران لرستانی مظلوم واقع شدند و لذا نگاه دولت فعلی به رفع مشکلات معیشتی کارگران باید جدی باشد.

 به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان ، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی  در جمع خبرنگاران عنوان کرد: اگرچه دولت در مهار تورم موفق عمل کرده اما رکود در کشور پابرجاست و اگر رکود حل نشود تورم هم خواهیم داشت.

وی بیان کرد: رهبری انقلاب اسلامی بر اجرای اقتصاد مقاومتی تأکید دارند زیرا اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد کشور است.

نگاه دولت به رفع مشکلات  معیشتی کارگران جدی باشد

 

 

 

 

 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با اشاره به لزوم حفظ مشاغل موجود و تثبیت آنها اظهار داشت: با توجه به نیروی انسانی نیازمند اشتغال در استان و شهرستان دورود باید توجه ویژه‌ای هم به ایجاد مشاغل جدید داشت.

وی تصریح کرد: مشکل بیکاری در استان‌های برخوردار کمتر به چشم می‌آید، اما متاسفانه در استان محرومی مثل لرستان وضعیت اشتغال به مراتب بدتر است.

قائدرحمت با اشاره به برخی پروژه‌های صنعتی شهرستان دورود خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده شاهد اقدامات بسیار خوبی در حوزه اشتغال و واحدهای صنعتی در شهرستان دورود بوده‌ایم که پروژه‌هایی همچون فاز چهار سیمان، کارخانه فولاد فرازگهر، رفع مشکلات کارخانه‌های بهراد و فارسیت از این پروژه‌ها به شمار می‌روند.

وی شهرستان دورود را محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری بیان کرد و گفت: این منطقه از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است که به عنوان مثال می‌توان به نیروی انسانی توانمند و وجود آب کافی اشاره کرد.

عباس قائدرحمت  ، با اشاره وضعیت صنعت در کشور ایران اظهار داشت: در کشور از ظرفیت کامل صنعت استفاده نمی‌شود و این در شرایطی است که با توجه به ظرفیت‌های موجود صنعت ما می‌تواند در شرایط بهتری قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه بر کشور تورم و رکود اقتصادی حاکم شده است، گفت: این شرایط نتیجه سیاست‌گذاری‌های اشتباه دولت‌های قبل است که خوشبختانه طبق آمارهای اعلام شده از سوی دولت در حال حاضر تورم کاهش یافته است، هرچند که در برخی موارد به خصوص کالاهای مصرفی مردم وضعیت همچنان مناسب نیست.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم صنعت پویا داشته باشیم، باید همچنان میزان رکود اقتصادی کشور را کاهش دهیم تا به چرخ صنعت به حرکت ثابت برسد.

 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر حدود سه و نیم میلیون نفر متقاضی کار در کشور وجود دارد و علاوه بر آن حدود چهار میلیون نفر دانشجو در کشور است که در آینده به بیش از هفت میلیون فرصت شغلی نیاز داریم.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی برخی کشورهای جهان بر علیه ایران خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها بر وضعیت اقتصادی کشور بی‌تاثیر نبوده است، اما نتوانسته است که مردم ایران را از پای درآورد.

قائدرحمت افزود: تحریم‌ها برای کشور خیرات و برکات بسیاری در حوزه هسته‌ای، دفاعی و علمی داشته است و دشمنان بدانند که اگر تحریم‌ها ادامه یابند بدون یقین سرعت پیشرفت علم در کشور ایران بیشتر از گذشته می‌شود.

وی اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری برای برون‌رفت از وضعیت کنونی تجویز شد، می‌تواند در هر دوره‌ای بر وضعیت اقتصاد کشور تاثیر مثبت بگذارد و اگر روزی دشمنان به هر بهانه دیگری به دنبال تحریم کشورمان باشند با اقتصاد مقاومتی می‌توان در مقابل همه تحریم‌ها ایستادگی کرد.

عباس قائدرحمت اظهار داشت: از روند عملیات اجرایی پروژه کنارگذر شهر دورود به طول 12.2 کیلومتر بازدید و از آخرین وضعیت این پروژه مطلع شدیم.

وی اظهار داشت: در این پروژه چند دستگاه پل به منظور وجود رودخانه و همچنین ورودی و خروجی پروژه باید اجرا و علاوه بر آن چهار پل جاده‌های روستایی احداث می‌شود.

قائدرحمت با بیان اینکه کارگاه اجرای پروژه تجهیز شده است، گفت: اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است و تاکنون بخشی از مطالبات مردم به منظور تملک اراضی پروژه پرداخت شده است و بخش دیگری هم در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: در اجرای این پروژه نیاز به اعتبارات مالی داریم و مشکل فنی وجود ندارد، چرا که شرکت پیمانکار با قابلیت‌هایی که دارد، کار را آغاز کرده است، اما این پروژه نیازمند اعتبارات کافی است و به همین منظور در هفته پیش‌رو نشستی را با وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با بیان اینکه سال قبل از محل ماده 180 قانون برنامه پنجم اعتباراتی را برای این پروژه اختصاص داده‌ایم، گفت: در سال جاری نیز مبالغی را از این محل اختصاص می‌دهیم و با توجه به افزایش 50 درصدی اعتبارات ماده 180 در سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم، اعتبارات خوبی را از این محل بتوانیم به پروژه اختصاص دهیم.

 وی اضافه کرد: همچنین از محل اعتباراتی که در بودجه پیش‌بینی شده است در تلاش هستیم تا بخش ویژه‌ای را به اجرای این پروژه اختصاص داده شود که در جلسه با وزیر راه به دنبال این موضوع هستیم.

قائدرحمت با بیان اینکه نبود کنارگذر در شهر دورود باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است، گفت: این پروژه یکی از نیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود که متاسفانه به دلیل فقدان آن و تردد خودروهای سنگین و سبک از مرکز شهر باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا با اشاره به لزوم حفظ مشاغل موجود و تثبیت آنها اظهار داشت: با توجه به نیروی انسانی نیازمند شغل در استان و شهرستان دورود باید توجه ویژه‌ای هم به ایجاد مشاغل جدید داشت.

وی افزود: در حال حاضر حدود سه و نیم میلیون نفر متقاضی کار در کشور وجود دارد و علاوه بر آن حدود چهار میلیون نفر دانشجو در کشور است که در آینده به هفت و نیم میلیون فرصت شغلی نیاز داریم.

      

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز