خبرگزاری کار ایران

امام جمعهٔ بندر امام خمینی «ره»:

دیوان عدالت اداری حق را به مردم بندر امام برگرداند

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۳۶۹

همه باید قول صحیح بگویند، گقتار سست و نسنجیده، ادعای حرام، شایعه، دروغ و توهین صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، حجت الاسلام محمد تابش در خطبه‌های نماز جمعهٔ این هفته با تبریک میلاد مولای متقیان علی «ع»، و تبریک روز معلم و روز جهانی کارگر به این دو قشر زحمت کش، مسائل مهمی را خصوص حریم و محدودهٔ بندر امام و جریانات اخیر برخی افراد در شهرستان ماهشهر عنوان نمود.

وی گفت: در جایگاه امام جمعه، برای نصیحت مردم و عزیزانی که در این روزهای اخیر در مقابله با مصوبه اخیر دیوان عدالت اداری کشور، اظهاراتی داشته‌اند، به نکاتی اشاره می‌کنم که مخاطبین من هم مردم بندر امام هستند و هم مردم عزیز شهرستان ماهشهر.

حجت الاسلام تابش افزود: برخی گروه‌های فشار اخیرا اقداماتی انجام می‌دهند که همدلی و وحدت را خدشه دار کرده، دشمنی ایجاد می‌کنند و بجای پیروی از راهکارهای قانونی، متأسفانه جریانسازی کرده، باعث تهییج افراد شده و مسوولین محترم دولت اسلامی را تهدید می‌کنند. این‌ها افراد خاصی هستند و ربطی به مردم شریف ماهشهر ندارند و در این هشت سال گذشته، مرتبا در مقابل شهرستان شدن بندر امام، عکس العمل منفی انجام می‌دادند.

امام جمعه بندر امام ادامه داد: واقعا جای تأسف دارد که این افراد تحمل ندارند ببینند که مردم شهر دیگری به حقشان برسند، و در سال‌های گذشته با تجمع در مصلا و مقابل فرمانداری ماهشهر سعی به فشار وارد کردن به دولت را داشتند.

تابش گفت: حداقل از سال ۱۳۴۱ که بندر امام یک بخش کوچکی از شهرستان ماهشهر بود و نه اقتداری داشت و نه مدافعی که بتواند عرض اندام کند، با نظارت فرمانداری وقت ماهشهر، استانداری خوزستان و وزارت کشور، محدوده شهری بندر امام را مشخص کرده و تصویب نمودند، اکثر مردم بندر امام هم در آنموقع از این جریانات بی‌اطلاع بودند، الان هم دیوان عدالت اداری همین محدوده را که بیش از ۴۰ سال متعلق به بندر امام بوده، تأئید کرده است. و الان که قرار است بندر امام به شهرستان ارتقاء یابد، عده‌ای پیدا شده‌اند و با ارائه اخبار دروغ به مردم شریف ماهشهر مبنی بر اینکه حق شما از صنایع پتروشیمی ضایع می‌شود، قصد ایجاد آشوب و فشار به دولت را دارند.

تابش افزود: ما این حریم را به زور نگرفته‌ایم و به مردم ماهشهر ظلمی نکرده‌ایم، از ابتدا این حریم متعلق به بندر امام بوده و هست، ولی در آن طرف، عده‌ای می‌خواهند زیاده طلبی کنند و معتقدند که به‌‌‌ همان اندازه که از صنایع پتروشیمی منافع به ماهشهر می‌رسد، باید زمین و حریم هم تعلق بگیرد، مرز و محدوده بندر امام باید تجزیه شود، و در همین راستا با رایزنی با استانداری و وزارت کشور و در غیاب شورای اسلامی بندر امام که ذینفع بود، گزینهٔ مورد نظر خود را به تصویب شورای عالی شهرسازی رساندند، ولی مردم بندر امام تجمع و شلوغ کاری نکردند، علیرغم اینکه هم زبان داشتند و هم تریبون ولی جنجال بپا نکردند، شورای شهر بندر امام به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و پس از دو سه سال، این دیوان که مرجع عالی رسیدگی به تخلفات اداری است، رأی قبلی را باطل کرد و حق بندر امام را به خودشان برگرداند. حالا عده‌ای آمده‌اند اطلاعات غلط به مردم ماهشهر داده‌اند که صنایع پتروشیمی را از داست داده‌اید و با دروغ پراکنی بخاطر منافع شخصی و سیاسی خود، وحدت و آرامش منطقه را به خطر انداخته‌اند.

تابش با اشاره به اینکه مردم شریف ماهشهر نیز باید همچنان منافعشان از صنایع پتروشیمی حفظ شود از مردم بندر امام خواست تا آرامش خود را همچنان حفظ کنند و به دولت اسلامی که دولت حق است اعتماد داشته باشند، همانگونه که دیوان عدالت اداری بدون حضور شما حقتان را برگرداند، دولت تدبیر و امید نیز حق شما را خواهد داد.

وی افزود: متأسفانه افراد مشخصی در طرف مقابل می‌خواهند با تحریک احساسات مردم به دولت پیام بدهند که مشکل امنیتی بوجود خواهد آمد، تقاضای من از مسئولین این است که قانون و عدالت را فدای مصلحت اندیشی نکنند.

تابش در پایان از مسئولین وزارت کشور خواست با دعوت از شوراهای اسلامی شهرهای بندر امام و ماهشهر، در خصوص بهره‌مندی این دو شهر از صنایع پتروشیمی به یک توافق نهایی برسند و نتیجهٔ آن را رسما به مردم هر دو شهر اعلام کنند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز