خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه:

شورای اسلامی شهرستان سهم ۲ درصدی بودجه‌اش را دریافت نکرده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۳۴۸

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه گفت: شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه هنوز موفق نشده سهم دو درصد بودجه‌اش را از شورای شهر کرمانشاه در سالهای ۹۲ و۹۳ و ۹۴ دریافت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سیامک الیاسپور یکشنبه شب در جلسه شورای اسلامی استان کرمانشاه که با حضور نمایندگان شوراهای شهرستان این استان برگزار شد، گفت: طی چند ماه اخیر بعد از انتخابات هیات رئیسه تمام تلاشمان را بر معرفی جایگاه نهاد شورا انجام داده‌ایم و در جلسات مختلفی که در مشهد با رئوسای شوراهای استان داشته‌ایم بر این نکته تاکید داشته‌ایم.

رییس شورای استان کرمانشاه افزود: جلسات متعددی با مدیران دستگاههای مختلف برگزار کرده‌ایم و بر برقرراری ارتباطات بیشتر با شورا‌ها تاکید داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: به همکاران شورا‌ها هم عرض می‌کنم چون اهرم اجرایی نداریم لذا هرگونه تقابل با مسئولین برای اعضای شورا‌ها سم محسوب می‌شود و پیشنهاد می‌دهم که تعامل بیشتری بخاطر پیشبرد اهداف عالیه شورا که همانا خدمتگذاری است داشته باشند.

در ادامه، فرزادی‌پور نائب رئیس شورای استان نیز در این جلسه گفت: شورا یک مجموعه است که اعتبارش را از مردم گرفته که قطعا با روحیه‌ای که از همکاران پرتلاش شورا سراغ می‌رود با همدلی بیشتر روند خدمت هموار‌تر گردد.

وی افزود: متاسفانه با توجه به بخشنامه ابلاغی بودجه ۹۴ وزارت کشور شاهد کاهش پنجاه درصدی بودجه شورا‌ها بودیم که قطعا مشکلاتی را برای تامین اعتبار بخشی از هزینه‌های شورا به همراه خواهد داشت

لذا پیگیری‌هایی کردیم و امیدواریم که نتیجه لازم را بگیریم.

در ادامه این جلسه، مهدی طالقانی، نماینده شورای شهرستان سنقر در شورای استان گفت: تلنگری به خودمان بزنیم و شورای استان را از جلسات فرمایشی به سمت جلساتی جهت رفع مشکلات مردم هدایت کنیم و از مدیران استان در جلسات دعوت کنیم و و به بررسی مشکلات شهرستان‌ها و ارائه پیشنهادات لازم بپردازیم.

وی در خصوص همایش روز شورا افزود: متاسفانه در خصوص همایشروز شورا با شورای استان هماهنگی نشده و بیشتر این همایش رفع تکلیف مشاهده می‌شود تا اینکه بخواهیم شاهد خروجی و نتیجه و تجلیلی ویژه این روز باشیم.

هدایت خانی‌زاده نماینده شورای شهرستان هرسین در شورای استان گفت: شورای استان ظرفیتهای بالایی جهت خدمت و توسعه و آبادانی دارد که مغفول مانده و نیاز به مطرح کردن آن دارد.

وی افزود: در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس نهاد شورا می‌تواند با توجه به پتانسیلی که دارد نقش قابل توجهی داشته باشد.

خانی‌زاده گفت: متاسفانه در حال حاضر شوراهای شهر به شورای شهرداری تبدیل شده و نیاز هست سازوکار‌ها بسمت این تغییر رویه ایجاد گردد و فضای حاکم بر شورا‌ها تغییر کند.

وی خاطرنشان ساخت: خودمان را کم نگیریم و بر ارتقای جایگاه شورا با خلق خدمات بیشتر و ارتباط بیشتر با مردم و مسئولین بیافزاییم.

حیدری نماینده شورای شهرستان گیلانغرب در شورای استان نیز با تبریک روز شورا گفت: امروز کمتر کسی هست که نقش شورا را در مدیریت محلی و توسعه و آبادانی انکار کند و نیاز هست که در نیل شورا به جابگاه واقعی‌اش تلاشهای بیشتری شود.

شادمان کشکولی نماینده شورای شهرستان دالاهو در شورای استان گفت: شورا نهادیست که می‌تواند بیشترین کمک را در خصوص تسهیل خدمات دولت ارائه دهد و در حقیقت نقشی ویژه در کشور ایفا می‌کنند لذا پیشنهاد می‌کنم که آقای استاندار شوراهای شهرستان را بعنوان مشاوران خود در شهرستان‌ها بداند و برایشان احکامی صادر نماید.

وی افزود: متاسفانه هم اکنون شورای شهرستان و بخش‌‌ رها شده‌اند و برخی اصلا دفتر و اعتباری ندارند و بصورت هزینه‌های شخصی اداره می‌شوند.

کشکولی گفت: یکی از مولفه‌های پیشرفت هر جامعه‌ای ایجاد ارتباط بیشتر رسانه‌ای است که جا دارد همکاری بیشتری از سوی شورا صورت پذیرد.

داود امامی سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه در ادامه جلسه گفت: شوراهای فرادست از جمله شورای بخش و شهرستان و استان نیازمند توجه بیشتر هستند و در اکثر شهرستان‌ها هنوز در طی مدت فعالیتشان اعتباری دریافت نکرده‌اند و برنامه‌های شورا بدلیل نبود اعتبار راکد مانده است.

وی افزود: شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه هنوز موفق نشده سهم دو درصد بودجه‌اش را از شورای شهر کرمانشاه در سالهای ۹۲ و۹۳ و ۹۴ دریافت کند که برابر قانون بایستی در شش ماهه اول هر سال پرداخت گردد.

داود امامی خاطرنشان ساخت: شرح وظایف شورا متناسب با انتظارات مردم نیست و بگونه‌ای دست شورا بسته شده و هم اکنون شورا‌ها شرایط سختی دارند. برنامه پنجم توسعه هم در حال اتمام است و در خصوص اجرای مدیریت واحد شهری هیچ اقدامی نشد و اگر در تدوین برنامه ششم توسعه توجه بیشتری به نهاد شورا شود بخشی از خواسته‌های شورا تامین خواهد شد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم شوراهای شهرستان در نماز جمعه این هفته گزارشی از عملکرد خود را ارائه بدهند.

کوزاد صالحی نماینده شورای اسلامی شهرستان پاوه نیز در شورای استان گفت: تشکیل هر شورایی هدفی دارد لذا فلسفه تشکیل شورای استان چیست و شورا به اهداف عالی خود برسد.

وی افزود: شورا باید ناظر مدیران استان باشند و قدرت و پشتوانه بیشتری به نهاد شورا داده شود.

شمس الله مرادی نماینده شورای شهرستان ثلاث باباجانی گفت: شهرستان‌ها مشکلاتشان فراوان است و بایستی در جلسات شورا طرح شود و با حضور مدیران بررسی گردد. متاسفانه فعلا این در حد حرف مانده است.

حسینی نماینده شورای شهرستان جوانرود در شورای استان گفت: همه مسئولین به شورا کمک کنند و حمایتشان کنند زیرا حمایت شورا تضمینی برای اجرای مطلوب برنامه‌های دولت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز