خبرگزاری کار ایران

مدیر مجتمع آموزشی شهید فهمیده کاشان:

دانش آموزان نابینای کاشان قهرمان مسابقات شودان استان اصفهان شدند

کد خبر : ۲۷۳۳۴۶

مدیر مجتمع آموزشی شهید فهمیده کاشان از قهرمانی تیم دانش آموزان نابینای این شهرستان در مسابقات شودان استان اصفهان خبر داد.

مدیر مجتمع آموزشی شهید فهمیده کاشان از قهرمانی  تیم دانش آموزان نابینای این شهرستان در مسابقات شودان استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان "حسنعلی هادی"  در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت:این دوره از مسابقات از دوم اردیبهشت به مدت سه روز  با حضور دانش آموزان  نابینای استان اصفهان  در دو گروه پسران و دختران و دو رده انفرادی و تیمی برگزار شد.

به گفته وی، در گروه تیمی دختران این مسابقات، دانش آموزان  کاشان مقام قهرمانی و تیم پسران نیز  نایب قهرمانی استان اصفهان در گروه خود را کسب نمودند.

وی اظهار داشت: در رده انفرادی دختران این دوره از مسابقات "عطیه کریمی" مدال نقره و "مهدیه زاهدی" مدال برنز  را به دست آوردند که با حضور 40 بازیکن برگزار شد.

وی افزود: در قسمت پسران نیز تیم 3 نفره کاشان نیز "سیدمهدی سجاد زاده"   مدال طلا را به دست آورد و "محمد خاوری" و"امیر حسین قاسمی"  مدال برنز  این مسابقات را از آن خودکردند.

مدیر مجتمع آموزشی شهید فهمیده کاشان گفت: این دوره از مسابقات در سالن ورزشی شهید سامانی ناحیه ۳ اصفهان برگزار شد و دانش آموزان کاشان درمسابقات سال قبل نیز به مقام قهرمانی رسید.

هادی افزود:یکی از اهداف مهم این جشنواره توسعه و گسترش ورزش در بین دانش‌آموزان استثنایی و ایجاد انگیزه برای حضور آنان در فعالیت‌های ورزشی و پیش‌گیری از عوارض ناشی از معلولیت و ارتقا و رشد تربیتی دانش‌آموزان است.

 

شودان تنیس روی میز مخصوص نابینایان است که بر روی میزی به ارتفاع ۷۸ طول۳۶۵ و عرض ۱۲۱ با دیواره‌ای به ارتفاع ۱۴ سانتی‌متر انجام می‌شود. هر فرد یک راکت تخت به ابعاد ۹* ۲۵و طول دسته ۱۳ سانتی‌متر دارد. توپ شودان که ۶ سانتی‌متر قطر دارد به وسیله ساچمه‌هایی که درون خود دارد تولید صدا می‌کند تا نابینایان از صدایی که به علت حرکت توپ بر روی زمین یا برخورد آن با کناره میز تولید می‌شود جهت آن را تشخیص و نسبت به دفع توپ اقدام کنند. در شودان ۲ چاله در جلوی هر فرد قرار دارد که بازیکن سعی می‌کند مانع افتادن توپ به چاله خود و برعکس انداختن توپ در چاله حریف شود. این بازی دارای گیم‌های ۱۱ تایی و امتیازات یک و ۲ تایی است. همچنین مانعی در وسط میز به طور عمودی قرار دارد که توپ صدادار بایستی از زیر آن رد شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز