خبرگزاری کار ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری:

اجرای طرح تحول سلامت انقلابی در وزارت بهداشت بود

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۱۹۷

نماینده ولی فقیه در کاشان، اجرای طرح تحول سلامت در کشور را یک معجزه خواند و آن را باعث نشاط در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان ، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در دیدار با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مناسبت هفته سلامت، اجرای طرح تحول نظام سلامت را یک معجزه دانست و خواستار اعطای مدال یک سلامت به دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.
 
وی، اجرای این طرح را انقلابی بزرگ در نظام بهداشت و درمان کشور دانست و گفت: باید به ترتیب سلسله مراتب از همکاران دکتر هاشمی در سراسر کشور که بدون آمادگی و مقدمات چنین کار بزرگی را انجام داده اند، تقدیر و تجلیل کرد.
 
نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در کاشان، ضمن تقدیر از هیات دولت به ویژه وزیر بهداشت در توجه به سلامت مردم، اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور را در خاورمیانه ابتکاری و منحصر به فرد برشمرد.
 
وی تصریح کرد: به رغم وارد شدن مشکلات و سختی ها بر متولیان سلامت به دلیل اجرای این طرح بزرگ، مردم که طرف اصلی بحث سلامت هستند، از برکات اجرای طرح بهره مند شده و راضی می باشند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری، سلامت جسمی، روحی، فکری، اخلاقی و رفتاری را مهم ترین مطلب از نگاه توحیدی در نظام اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: "سلام" یکی از اسماء حسنی الهی است و واژه سلام از سلامت می آید.
 
وی، با بیان اینکه خداوند از هر نقص، عیب و محدودیتی به دور است، یادآور شد: در جامعه اسلامی باید سلامت که در ذات اقدس ربوبی است، وجود داشته باشد چراکه انسان جانشین خدا در روی زمین است.

 

نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در کاشان، انسان را مظهر صفات حق در روی زمین دانست و اظهار داشت: انسان بایستی آیینه این صفات باشد و در جامعه توحیدی انسان ها باید سالم باشند و عقل سالم در بدن سالم می باشد.

 
وی، با بیان اینکه طبابت جایگاه ویژه و مقدسی در نظام توحیدی دارد، گفت: اطباء در معارف الهی با علماء همطراز می باشند که فعالیت این دو قشر به عنوان شغل و کسب درآمد نیست.
 
آیت‌الله عبدالنبی نمازی افزود: حاکمیت در نظام اسلامی وظیفه تامین نیاز طبیب را به عهده دارد و در مقابل طبیب نباید به بیمار از نظر اقتصادی و مادی نگاه کند.
 
نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در کاشان خاطرنشان کرد:  اما سریال در حاشیه نمی تواند متوجه تمام جامعه پزشکی باشد چه خوب است، تهیه کنندگان چنین سریال هایی روی دیگر سکه را که ایثارگری ها و خود گذشتگی های پزشکان است نیز به تصویر بکشند.
 
آیت‌الله نمازی ادامه داد: به وزارت بهداشت پیشنهاد می کنم هنرمندان و فیلم سازان را تشویق کند در برابر این سریال فیلمی از پزشکان برجسته و ایثارگر که اخلاق پزشکی دارند، ساخته شود.
 
لزوم آموزش و اطلاع رسانی آداب تغذیه به مردم
 
وی، با اشاره به اینکه مسئله سلامت از اهم مسایل در جامعه اسلامی است، افزود: ابزار سلامت در دست نهادهای مختلفی است که سلامت از تولید مواد غذایی آغاز و تا مرحله توزیع و مصرف ادامه می یابد که پس از این مراحل، درمان شروع می شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: متاسفانه در تولید مواد غذایی از مواد شیمیایی و در صنایع تبدیلی از مواد نگهدارنده استفاده می شود به گونه ای که  بخشی از تولیدات به تولیدات بدلی تبدیل شده است.
 
آیت‌الله نمازی، بهترین سفره را سفره ای دانست که نشستن در کنار آن طولانی باشد و تصریح کرد: عجله برای صرف غذا، منشاء بسیاری از بیماری ها است، لذا باید آداب و آموزش صرف غذا برای طولانی شدن سفره مورد توجه قرار گیرد.
 
نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در کاشان، همچنین آداب تغذیه مردم را نیز دارای اشکال و اشتباه دانست و گفت: یکی از اقدامات وزارت بهداشت باید آموزش تغذیه باشد که در افکارعمومی و سیستم های آموزشی باید آداب صحیح تغذیه وارد و بیان شود.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز