خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل اموراجتماعی استانداری گیلان:

فرهنگ سازی تنها راهکار جمع کردن بساط تکدی گران است

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۱۸۴

سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: کسب و کار پر رونق متکدیان تنها با آگاهی بخشی و فرهنگ سازی عمومی تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، یونس رنجکش در کمیته ساماندهی متکدیان استان گیلان اظهار داشت: نیازمندان واقعی هیچگاه برای رفع نیازهای خود به سمت مردم دستان خود را دراز نکرده و با شیوه‌های مختلف سعی در برانگیختن عواطف و احساسات آن‌ها نمی‌کنند.

وی افزود: افرادی که در انظارعمومی با شیوه‌های مختلف سعی در تحریک عواطف انسان دوستانه مردم را دارند اشخاصی حرفه‌ای هستند که یا بصورت فردی و یا با عضویت در باندهای تکدی‌گری اقدام به دریافت کمک از مردم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این افراد از نظر سلامت جسمی دارای بیماری‌های مختلف می‌باشند؛ یکی از تهدیدات جدی حضور این افراد در مجامع عمومی و ارتباط با مردم از طریق داد و ستد‌های مالی که انجام می‌گیرد را، سرایت انواع بیماری‌ها حتی از نوع حاد آن هستند که این موضوع بر اساس آزمایش‌هایی که از سوی پزشکان به مراکز درمانی انجام گرفته‌اند، مورد تایید واقع شده است.

دبیر کمیته ساماندهی متکدیان استان گیلان ضمن تاکید بر آگاهی بخشی به مردم از سازمان‌ها، افراد و اشخاص مطلع در حوزه فعالیت‌های اجتماعی خواست تا با شیوه‌های مختلف مرتبط با تخصص خود جامعه را با آسیب‌های حضور متکدیان و کمک به آنان آشنا کند.

رنجکش اظهار داشت: در کنار چهره نازیبایی که متکدیان در شهر‌ها از خود بروز می‌دهند و ناهنجاری‌های تولید شده در این زمینه تهدید سلامت مردم از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که پزشکان و مسئولان درمانی استان می‌توانند با اطلاعاتی که به مردم از این خطرات و تهدیدات می‌دهند نسبت به رفع معضل تکدی‌گری کمک نماید.

سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه این استان بواسطه فرهنگ مردم آنکه برخوردار از حس انسان دوستانه می‌باشد و همچنین بعنوان استان گردشگر پذیر یکی از کانون‌های مورد توجه متکدیان حرفه است که حتی از سایر نقاط کشور هم در آن حضور می‌یابند.

به گفته رنجکش باید با اقدامات فرهنگی و برخوردهای لازم بازار کسب و کار متکدیان در استان جمع آوری شود.

وی ادامه داد: تکدی‌گری از نظر قانون جرم محسوب شده و متخلفان از سوی ضابطین و مراجع قضایی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

 دبیر کمیته ساماندهی متکدیان گیلان در این جلسه از دستگاه‌های اجرایی عضو خواست تا برنامه‌های خود را در قالب بسته‌های تعریف شده و قابل انجام بویژه در حوزه فرهنگسازی به اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تا پایان ادریبهشت ماه ارسال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز