خبرگزاری کار ایران

فعال جامعه عشایری فارس:

جامعه عشایری برای استقبال از کاروان دولت تدبیر و امید آماده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۰۹۷

جامعه عشایری همچون همیشه در کنار دولت با حمایت همه‌جانبه خود برنامه‌های دولت را برای پیشرفت و توسعه فارس پشتیبانی می‌کند.

 عشایر همواره در دفاع از ارزش ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی پیشگام بودند و  توانستند در خط مقدم دفاع از کیان نظام اسلامی قرار بگیرند عشایر غیرتمند ایران اسلامی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در جریان جنگ تحمیلی و پس از آن همواره در کنار انقلاب، نظام و رهبری قرار داشته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز ، یکی از فعال جامعه عشایری فارس با اشاره به ایثارگری های عشایر در طول تاریخ   گفت: شهدا گنجینه های بزرگ این سرزمین هستند و یاد شهدای عشایر همواره در میان جامعه عشایری زنده بوده و ادامه دادن راه و مسیر شهدا وظیفه همه مردم به خصوص عشایر است است.

مهرزاد سهامی با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور به فارس ،  حمایت دولت از جامعه عشایری را مایه دلگرمی  دولتمردان دانست  و افزود: در جلسات متعددی که به منظور هماهنگی های لازم به جهت برگزاری استقبالی با شکوه از کاروان تدبیر و امید  ، با ادارات آموزش و پرورش عشایر سیار، اداره کل امور عشایری، فرماندهی سپاه، عشایر ناحیه فارس، مشاور استاندار در امور عشایر و نخبگان معتمدین عشایر صورت گرفت ، تصمیماتی در خصوص سفراین  کاروان به استان فارس گرفته شد تا این سفر به شکل ممتاز و بی نظیری صورت گیرد.

وی  با اشاره به اینکه جامعه عشایری با صلابت و پر شور از رییس دولت تدبیر امید در فارس  استقبال خواهد کرد گفت: جامعه عشایری همچون همیشه در کنار دولت با حمایت همه جانبه خود برنامه های دولت را برای پیشرفت و توسعه فارس پشتیبانی می کند.

این فعال جامعه عشایری  در ادامخ به ساختار اجتماعی عشایر اشاره کرد و افزود: عشایر حافظان و حاملان ارزش ها و میراث فرهنگی ایران زمین هستند و با توجه به تعداد ایلات و طوایف عشایری و پراکندگی آن در گستره وسیعی از فضای جغرافیایی کشور می توان مجموعه ای از بقایای سنن، عادات، آداب، آیین و مناسک و ارزش های ملی، دینی، اجتماعی و فرهنگی را در مناطق عشایری مشاهده کرد.

سهامی تصریح کرد: ایالات و عشایر ایران نیز به عنوان حافظان آداب و رسوم و سنت های این قوم بزرگ از اهمیت خاصی برخوردار هستند و دارای جاذبه های گردشگری فراوانی هستند. جامعه عشایری جایگاه ویژه ای دارند. جامعه عشایری از لحاظ فرهنگی سابقه چشمگیری دارد. زبان، شعر، رقص، موسیقی، آداب و رسوم به جای مانده در این پهنه از سرزمین ایران قدمتی دیرینه دارند.

عضو ارشد ستاد استقبال مردمی از رییس جمهور  ادامه داد: ترانه‌های محلی عشایر بخشی از گوهر گرانبهای فرهنگ فولکلور این سرزمین است که نشان از مردمی ‌صبور، سلحشور، سخت کوش ودو ستدار آب و خاک سرزمین مادریشان ایران بزرگ دارد و نشان دهنده ی سابقه ی تاریخی فرهنگی غنی و غرورآفرین در این سرزمین است کنکاش در هر بخش از هنر اصیل ایرانی به یقین به خوبی نشان از این موضوع دارد که هرگاه فرهنگ اصیل ایرانی که ریشه در تاریخ باستانی آن دارد،از زیر یوغ اسارت و تهاجم فرهنگهای دیگر خارج شده و فرصت نفس کشیدن یافته، مفاهیمی‌سرشار از انسانیت و احترام به انسان و خصوصا" توجه به برابری و حقوق تمامی‌اقشار جامعه ی بستر و به ویژه احترام و رعایت حقوق زنان به عنوان یکی از کلیدی ترین و مهمترین پایه‌های جامعه رخ نشان داده است. در یک کلام هر بخش از فرهنگ ایران زمین نشانگر بخش دیگری از عظمت روح انسانهای پدیدآورنده آن است. انسانهایی عاشق که همیشه واژه‌ی انسانیت را اعتلا بخشیده اند.

سهامی  با بیان اینکه  زراعت و باغداری همواره فعالیت جنبی و مکمل در زندگی عشایری کشور بوده که به منظور تأمین نیازهای غذایی از دیرباز رواج داشته است گفت: امروزه هدف از تولید زراعی، صرفاً به تولید مواد غذایی مورد نیاز خانوار محدود نمی شود، بلکه تولید محصولات و فرآورده های  گوشتی و لبنی را نیز در بر می گیرد همچنین که عشایر کشور با صنعت نوین و ماشینی، عمدتاً از طریق مصرف برخی از محصولات صنعت در دهه های اخیر آشنایی دارند.

وی در پایان تاکید کرد :بی شک جامعه عشایری فارس در استقبال از کاروان دولت تدبیر و امید سنگ تمام خواهند گذاشت تا با تجدید بیعت با دولت یازدهم وفاداری و جانفشانی شیرمردان و شیر زنان خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی بار دیگر ثابت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز