خبرگزاری کار ایران

سرپرست استانداری مرکزی:

فرمانداران مشکلات واحدهای تولیدی منطقه خود را شناسایی کنند

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۰۷۳

فرمانداران سند اشتغال روستایی که در استان مرکزی تهیه شده را در دستور کار قرار دهند تا طرح‌های اشتغال روستا‌ها اجرایی شود و بتوانیم با افتخار بگوئیم که این تعداد شغل ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا سرپرست استانداری مرکزی در اولین کارگروه امور اقتصادی و تولیدی سال جدید که با دستور کار توسعه اشتغال روستایی، حمایت از تولید و معرفی بانکهای فعال مرکزی تشکیل شد بر لزوم توجه بیشتر فرمانداران در مباحث اشتغال روستایی و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی با هدف حفظ و ایجاد اشتغال جدید تأکید کرد.

شکراله حسن بیگی ضمن تأکید بر اجرای برنامه‌های توسعه اشتغال با هدف رونق اقتصادی استان گفت: امروز می‌طلبد فرمانداران روی مسائل اقتصادی خصوصا بحث اشتغال وقت بگذارند تا شاهد کاهش نرخ بیکاری و حفظ شاخص‌های پیشین استان در زمینه تولید باشیم. وی با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها در زمینه ایجاد اشتغال باید سمت و سویی اثرگذار داشته باشد تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود ما در استان به دنبال ایجاد اشتغال هستیم و در این مسیر فرمانداران باید لیستی از واحدهای تولیدی فعال بالای ۶۰ درصد، غیرفعال و تعطیل تهیه کنند و با شناسایی مشکلات برای تک تک واحد‌ها به ویژه واحدهای تعطیل و نیمه فعال وقت بگذارند تا با همکاری مسئولین استان و بانک‌ها استان را از این وضعیت نجات دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۳ درصد بودجه کل کشور استانی است خاطر نشان ساخت: از این ۱۳ درصد تنها ۴ درصد در اختیار شورای توسعه و برنامه ریزی استان است و اگر فقط به امید این ۴ درصد باشیم به بیراهه رفته‌ایم باید به جای آن از افرادی که آماده سرمایه گذاری و تولید هستند حمیات کنیم.

سرپرست استانداری مرکزی با اشاره به دستورالعمل اصلاحی دوم مصوبات اشتغال روستایی در کشور که به تغییر نام صندوق مهر امام رضا به صندوق کارآفرینی امید و تغییر شرایط دریافت تسهیلات انجامیده متذکر شد: بحث ما این است که این تغییر در شرایطی که کارگروه‌ها یکسال وقت گذاشته طرح و برنامه‌ها را در جلسات پیگیری کرده و طرحهای اشتغال روستایی را به مرکز برای مصوب شدن ارسال کرده‌اند حالا که روستایی باید وضعیت اقتصادیش را با اجرای طرح به نتیجه برساند با تغییر دستور العمل که در آن شخصیتهای حقوقی از دریافت تسهیلات حذف و به طرحهای مشارکتی تنها تعلق می‌گیرد مواجه شده توقعی برای روستائیان به وجود می‌آورد.

حسن بیگی تصریح کرد: الان که این طرح با آن وضعیت عظیم توسعه اشتغال روستا شرایطش عوض شده باید نقطه نظرات استان را به وزیر کشور انتقال داد. سرپرست استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: وظیفه ما این است که اگر ایرادی در طرح یا دستورالعملی می‌بینیم بگوییم. اگر این ایراد‌ها را نگوییم به دولت تدبیر و امید خدمت نکرده‌ایم از طرفی نمی‌خواهیم طوری عمل کنیم که نه تنها شغلی در روستا ایجاد نکرده‌ایم روستائیان را بدهکار بانک‌ها هم کرده باشیم.

براساس گزارش ارائه شده در این کارگروه وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی استان مرکزی ۱۹۸۰ واحد فعال، ۲۰۳ واحد نمی‌ه فعال و ۴۰۹ واحد تعطیل است و در زمینه سرمایه گذاری ۵۵۵۵ نفر با سرمایه ۳۰۵ هزار میلیارد ریال آماده سرمایه گذاری هستند که اگر فعال شوند برای ۱۸۵۰۸۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز