خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد:

افزایش 20 درصدی تشکل‎های کارگری و کارفرمایی در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۹۲۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تشکل‎های کارگری و کارفرمایی و کانون کارفرمایی استان، گفت: طی روزهای آینده مرکز مشاوره بین‎المللی در زنجان راه‎اندازی می‌‎شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، احمد غریوی شامگاه امروز شنبه‎ (۵اردیبهشت) در دیدار جامعه کارگری زنجان با استاندار زنجان، با تبریک هفته کار و کارگر اظهار داشت: جلسات برگزاری برنامه‎های هفته کار و کارگر از بهمن ماه سال گذشته در استان زنجان آغاز است.

غریوی، با اشاره به برگزاری جشن روز کارگر در زنجان در روز یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری، افزود: این جشن با حضور مردم و کارگران برگزار می‌‎شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته در شهرستان سلطانیه نمایندگی اداره کل برای ارائه خدمات به کارگران دایر شد، افزود: هئیت تشخیص نیز در این منطقه راه‎اندازی شده است.

غریوی همچنین با اشاره به اینکه هئیت تشخیص در شهرستان ایجرود و خدابنده راه‎اندازی شده است، تصریح کرد: هیئت حل اختلاف در شهرستان خدابنده نیز راه‎اندازی شد.

این مقام مسئول در استان با بیان اینکه برای بررسی درخواست کارگران بازنشسته سامانه مشاغل سخت

در استان در سال گذشته راه‎اندازی شده است، افزود: این سامانه به منظور بررسی مشکلات کارگران راه‎اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از استقرار سامانه و ثبت مشاغل خانگی خبر داد و گفت: طرح اداره کل به عنوان طرح ملی در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.

غریوی د رادامه تصریح کرد: با هماهنگی دستگاه‎های اجرایی ایجاد سامانه ارتباط مردم با مدیرکل راه‎اندازی شده است تا پیشنهادات مردم در زمینه‎های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای عملیاتی کردن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نشریه الکترونیکی تدبیر نیز در استان راه‏اندازی شده است، خاطرنشان کرد: با تشکیل تیم‎های مشترک دو نفره تعداد کل مقرری بگیران در سال گذشته ۵۰۰ نفر کاهش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ۱۰۷ هزار نفر کارگر در استان زنجان دارای بیمه هستند، افزود: تشکیل کمیته اجرایی موضوع سخت و زیان آور بودن مشاغل از دیگر برنامه‎های این اداره کل بود.

غریوی ادامه داد: تشکیل کمیته پیشگیری از تنش‎های کار نیز در استان از برنامه‎های انجام شده است که این کمیته وظیفه رصد واحدهای تولیدی را دارد.

وی با بیان اینکه در این راستا ۱۴ جلسه در سال گذشته برگزار شده است، افزود: گزارشات در این زمینه ارائه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه نیم درصد حوادث رخ داده برای کارگران در زمینه مسکن بوده است، یادآور شد: در سال جاری کمیته تخصصی در این زمینه تشکیل می‌‎شود.

غریوی از آموزش پیمانکاران طرف قرار داد دستگاه‎های اجرایی خبر داد و گفت: برای ۵۰ نفر از کار فرمایان استان زنجان گواهی در این زمینه صادر شده است.

وی با اشاره به تمام شماری تعاونی‎های استان زنجان افزود: مشکلات تعاونی‎های رصد و برای حل مشکلات آنان اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: تشکیل مراکز مشاوره و ارائه خدمات کارآفرینی در استان زنجان از دیگر برنامه‎های انجام شده است.

غریوی با بیان اینکه دو مرکز مشاوره در استان زنجان راه اندازی شده است، تصریح کرد: برای افزایش این مراکز در سال جاری اقدام می‌‎شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز