خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

توجه به مشکلات جامعه کارگری در استان زنجان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۹۲۰

استاندار زنجان بر لزوم توجه به مشکلات جامعه کارگری در استان زنجان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری امشب در دیدار جامعه کارگری زنجان، با تبریک هفته کار و کارگر اظهار داشت: برنامه‎ریزی همه نهادهای موثر و درگیر در مسائل کارگری از جمله تشکل‎های جامعه کارگری، کارفرمایی و دستگاه‎های دولتی موجب برگزاری برنامه‎های مطلوب در هفته کارگر می‌‎شود.

وی با بیان اینکه ضروری است به مقام و منزلت کارگران و ارج و قرب کار در این برنامه‏‎‌ها پرداخت، افزود: توجه به مسائل و مشکلات کارگران در جلساتی که در این زمینه برگزار می‌‎شود، ضروری است.

استاندار زنجان با بیان اینکه فعالیت واحدهای تولیدی با ظرفیت بیشتر موجب ایجاد زمینه اشتغالزایی برای افراد بیشتری می‌‎شود، تصریح کرد: اگر رونق اقتصادی محقق نشود، توسعه کشور محقق نمی‌‎شود.

انصاری با اشاره به اینکه کارگران، کارفرمایان و سیستم بانکی بخشی از ذی‏‎نفعان اقتصاد کشور هستند، افزود: بانک‎‌ها در قبال مردم در برابر سپرده‎گذاران خود مسئولیت‎هایی را دارند.

وی با بیان اینکه دولت نیز یکی از شرکای اقتصادی کشور است، یادآور شد: دولت زیرساخت‎های فعالیت‎های اقتصادی را فراهم می‌‎کند و بسیاری از تصمیمات دولت در این زمینه تاثیرگذار است.

استاندار زنجان گفت: اگر شرکا و ذی‎نفعان مشکلات سایر ذی‎نفعان را متوجه نشده و فقط به مسائل و مشکلات خود توجه کنند، نمی‌‎توان به هدف رونق اقتصادی جامعه رسید.

انصاری با بیان اینکه کارگران نیز به عنوان فعالان بخش اقتصادی در هفته کارگر بیشتر مورد توجه است، افزود: وضعیت عمومی کشور سامان بهتری یابد که همه انتفاع لازم را ببرند.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید به چارچوب‎های قانونی مقید باشیم، تصریح کرد: قوانین تصویب شده در کشور تنظیم‎کننده امور جامعه است که اگر بنا باشد، برخی شرکای اقتصادی حقوق بخش دیگری را نادیده بگیرند یا فرا‌تر از قانون مطالبه داشته باشند، ما با بی‎انضباطی و نابسامانی مواجه می‌‏‌شویم که دود آن به چشم همه خواهد رفت.

استاندار زنجان گفت: شرکای اقتصادی کشور باید سعی کنند فرصت‏‎هایی که برای تاثیرگذاری در تصمیم‎گیری‎‌ها بزرگ وجود دارد، مغتنم شمرده و حضور جدی در این فرصت‎‌ها را داشته باشند.

انصاری با بیان اینکه در شهرهای بزرگ باید با بسیج جامعه کارگری برخی افراد به عنوان نماینده به مجلس شورای اسلامی راه‌یابند، تصریح کرد: این افراد می‌‎توانند در تصویب قوانین مربوط به این بخش تاثیرگذار باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسانی از بخش خصوصی، جامعه کارگری و کارفرمایی خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند، امکان دستیابی آن‌ها به این موقعیت دور از دسترس نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه حضور کارگران و کارفرمایان در مجلس شورای اسلامی موجب می‌‎شود تا مشکلات این قشر بیشتر در مجلس مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: توصیه می‌‎کنم کارگران از فرصت‎هایی که برای حضور در مجامع قانونی پیش می‌‎آید استفاده کنند.

انصاری ادامه داد: باید قوانین باید به گونه‎ای تصویب شود که اعضای چنین مجامعی به صورت دوره‎ای تغییر کند که این امر موجب پیدایش فکرهای جدید برای حل مشکلات می‌‎شود.

وی با بیان اینکه مجموعه‏‌ای از قوانین و مقررات نظامات کار در کشور را تشکیل می‌‏دهند، افزود: این نظامات در یکپارچگی خود مفهوم دارند که متاسفانه گاهی اصرار موجب می‌‎شود تا بدون توجه به کلیات کارآیی قوانین کاهش یابد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه گاهی تصمیمات بدون توجه به یکپارچگی موجب می‌‎شود تا نظامات به صورت کامل کارساز نباشند، افزود: مقایسه محیط فعالیت با برخی محیط‎های دیگر که تنها در یک حوزه مزیت دارند، مقایسه درستی نیست.

انصاری بر ضرورت توجه به روابط بین کارگر و کارفرما تاکید کرد و گفت: باید قبول کنیم دولت وظایفی در برابر تامین رفاه اجتماعی دارد که باید در این زمینه اقدام کند.

وی گفت: به این دلیل که جامعه کارگری و کارفرمایی کشور را مال خود می‌‎دانند، بنابراین هر کدام به سهم خود دولت‎‌ها را کمک می‌‏‎کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز