خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

ایجاد صندوق اعتباری کارگران با مشارکت تشکل‌ها در مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۸۸۶

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در مازندران تشکلات کارگری توسط خود کارگران اداره می‌شود و اداره تعاون فقط نقش نظارتی دارد.

به گزارش ایلنا، علی بابایی کارنامی بعد ازظهر امروز در دیدار با امام جمعه قائم شهر بمناسبت فرا رسیدن هفته کارگر ضمن اشاره به شعار سال اظهار داشت: در سالی که با شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی مزین شده است باید تلاش را دوچندان نمود تا بتوانیم در عرصه اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: شعار امسال در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که با تعاون کار ایجاد نماییم تا به رفاه برسیم و با همدلی و همزبانی بر اساس اهمیتی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند ارائه خدمات ارزنده و با کیفیت به مردم و بویژه قشر کارگر در دستور کارقرار دهیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: کارگران، پایه و اساس توسعه کشور هستند و با اقتدار کار می‌کنند و کمترین انتظار را از مسئولین دارند.

بابایی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان برای بخش درمان استان مازندران هزینه شد یادآور شد: اداره کار و مدیریت درمان تعامل خوبی با کارگران دارند.

وی از افتتاح بیمارستان قلب منطقه شمال در قائم شهر خبر داد و گفت: این بیمارستان آماده افتتاح است و با تکمیل کادر و پرسنل پزشکی بزودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۵۶هزار کارگر ساختمانی در استان مازندران وجود داردافزود: از این تعداد ۳۵ هزار نفر بیمه کارگران ساختمانی هستند و در حال حاضر دغدغه دولت بحث تامین اعتبار مالی برای بیمه شدگان است.

بابایی به مشکل اسکان کارگران ساختمانی و فصلی اشاره کرد و از شهردار قائم شهر خواست تا زمینی برای احداث ساختمانی برای این قشر معرفی و اداره تعاون آن را احداث نماید و با این کار شأن و منزلت کارگران فصلی نیز حفظ و قائمشهر بصورت پایلوت معرفی شود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته، ۱۳ هزار پرونده را مدیریت کردیم و مدت رسیدگی را از ۱۰۰ روز به ۲۵ روز رساندیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما گفتمان کارگر و کارفرما را در مازندران بنا نهاده‌ایم تصریح کرد: در مازندران تشکلات کارگری توسط خود کارگران اداره می‌شود و اداره تعاون فقط نقش نظارتی دارد و بین اداره کار، تامین اجتماعی و مدیریت درمان هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.

بابایی از کاهش کشته شدگان حوادث ناشی از کار خبر داد و گفت: با ۵۷ هزار نفر ساعت آموزش در مازندران تعداد کشته شدگان از ۹۶ کشته به ۲۰ کشته کاهش یافت.

وی در پایان گفت: مسکن اجتماعی در حوزه کاری ۱۰۰ هزار مسکن پیش بینی کرده است که اولویت واگذاری ما با جونان و کارگران است و همچنین صندوق اعتباری کارگران با مشارکت تشکل هابزودی در سال جدید نهادینه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز