خبرگزاری کار ایران

در دیدار از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام صورت گرفت؛

تعجب چینی‌ها از پیشرفت ایران در اوج تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۷۳۳

سرپرست هیات بازدید کننده چینی در نشست با مدیران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام گفت: چه تحریم‌ها برداشته شوند و چه برداشته نشوند، ما در همه زمینه‌ها حاضر به همکاری با شما هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هیات ۸ نفره سرمایه‌گذاری کشور چین، با هدف افزایش سطح مراودات تجاری و اقتصادی و همچنین بررسی امکان ایجاد شهرک صنعتی مشترک از توانمندی‌های استان خوزستان بازدید کردند.

سرپرست هیات چینی که پیش از نشست با مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام از این منطقه بازدید کرده بود، با ابراز خرسندی از بزرگی و تعدد تاسیسات پتروشیمی در این منطقه، گفت: علی رغم اینکه فشار تحریم‌ها بر ایران در چند سال اخیر بسیار زیاد بود، اما ایران در این شرایط رشد اقتصادی ۶ درصد را در سال گذشته تجربه کرد و این برای ما باعث تعجب است.

ژو جینگ چوان، ادامه داد: این واقعیت که ایران در اوج تحریم‌ها پیشرفت شگفت آوری کرده است به ما اثبات کرد که ایران آنقدر توانمند هست که فعالیتهای اقتصادی خود را به خوبی انجام دهد و ما این را باور کردیم.

وی اظهار امیدواری کرد: چین در زمینه پتروشیمی همکاری‌های بیشتری با ایران داشته باشد و تاکید کرد: چه تحریم‌ها برداشته شوند و چه برداشته نشوند ما در همه زمینه‌ها حاضر به همکاری با شما هستیم.

کشور چین یکی از شرکای تجاری ایران محسوب می‌شود و حجم مبادلات ایران و چین در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۵۱ میلیارد و ۸۵۱ میلیون دلار بوده است؛ از این میزان، ۲۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار واردات ایران از چین و ۲۷ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار سهم صادرات ایران به چین بوده است که عمدتا شامل تولیدات حوزه نفت می‌باشد.

معاون مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، به عنوان میزبان این هیات، ضمن خوش آمد گفت: با توجه به منافع مشترکی که ایران و چین در زمینه اقتصادی، تجاری و سیاسی دارند و نظر به بهبود وضعیت سیاسی کشور ایران، امیدوار هستیم که سطح مبادلات تجاری ایران و چین در آینده رو به رشد باشد.

قاسم امیری با اظهار امیدواری جهت سرمایه‌گذاری بیشتر چینی‌ها در صنایع ایران تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به لحاظ زیرساخت، آمادگی پذیرش سرمایه گذاران را دارد و با توجه به امنیت ایران در منطقه، امیدواریم سرمایه گذاران چینی به سمت سرمایه گذاری در این منطقه روی آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز