خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور:

۴ شهر کردستان به صورت پایلوت توانمندسازی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۲۷۱

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور از تصمیمات جدید برای توانمندسازی و بهسازی شهرهای سنندج، مریوان، بانه و سقز به صورت پایلوت در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدسعید ایزدی بعدازظهر امروز در سفر به کردستان و در میان خبرنگاران گفت: چهار شهر سقز، سنندج، بانه و مریوان سال‌ها در شورا بلاتکلیف مانده بود که ماموریت داریم تا به صورت الگو برای کشور و با نگاهی اجتماعی طرح‌های توانمندسازی و بهسازی را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد معضل سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور هستیم گفت: محدوده‌های اطراف شهر‌ها از سوی سودجویان تصرف می‌شود که با تعاونی‌های ساخت و ساز به منظور کیفیت بخشی از طریق طرح‌های بلندمدت معضلات را کاهش دهیم.

ایزدی از تفویض اختیار از وزارت به مدیریت استان برای این چهار شهر خبر داد و افزود: کمیته‌ای از مدیران استان، متخصصین و انجمن‌های تخصصی برای طرح‌های توسعه‌ای این شهر‌ها باید تشکیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور اولویت بهسازی و توامندسازی شهر‌ها را دو محله نایسر و سرتپوله در سنندج برشمرد و افزود: دولت تسهیلاتی برای این محلات در نظر گرفته و تامین زیرساخت‌هایی از قبیل منبع آب، خانه محله و مدرسه در این دو منطقه ساخته شود.

وی از تخصیص ۹۹۷ فقره تسهیلات در شعب بانک‌های عامل در قالب وام‌های نوسازی و ودیعه مسکن خبر داد و گفت: در کنار این تسهیلات بسته‌های تخفیفی شهرداری هم اعمال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز