خبرگزاری کار ایران

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای زنجان خبر داد

اجرای 300 کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب در شهر زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۵۹۱

معاونت بهره‌برداری آبفای زنجان با اشاره به ایجاد 300 کیلومتر شبکه و خط انتقال در زنجان گفت: این اقدام در راستای کمک به بهداشت عمومی شهر انجام شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، علی‌محمد نادرخانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتظار شرکت آبفای استان زنجان از مردم شهر زنجان برای استفاده مجاز و صحیح از شبکه‌های فاضلاب اجرا شده، اظهار داشت: این اقدامات موجبات توسعه خدمات‌رسانی در این بخش را فراهم می‌کند.

وی تاسیسات و شبکه‌های اجرا شده را اقدامی برای جمع‌آوری فاضلاب‌های خانگی که شامل فاضلاب سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه و سایر فاضلاب‌های تولید شده در بخش‌های مختلف منزل طراحی شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای زنجان تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده و با در نظر گرفتن سرانه مصرف آب، شرایط اقلیمی شبکه فاضلاب شهر زنجان به صورت ثقلی و با استفاده از شیب طبیعی زمین و بدون نیاز به هرگونه پمپ طراحی و اجرا شده است که فاضلاب‌های واحدهای مسکونی، اداری و تجاری از طریق انشعاب‌های مجاز به شبکه و خطوط انتقال واریز و به تصفیه فاضلاب شهری منتقل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: نگهداری از شبکه‌های فاضلاب از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که شهروندان فهیم باید دست به دست هم داده و دقت عمل بیشتری به عمل آورند تا بتوانند همواره از شبکه‌ها بدون مشکل استفاده کنند.

نادرخانی با تاکید بر گروه بهره‌‌برداری فاضلاب شرکت در طول شبانه‌روز مراقبت‌های لازمه را در حیطه وظایف خود انجام می‌دهند، بیان داشت:  این گروه با شست‌وشو و سمپاشی مرتب و به موقع تلاش می‌کنند تا هیچ مشکلی برای همشهریان بروز نکند.

وی با اشاره به ظرفیت شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب خاطرنشان کرد: شبکه‌ها بصورت ثقلی فقط برای جمع‌آوری فاضلاب‌های خانگی طراحی و اجرا شده‌اند و نمی‌توانند زباله و اشیای دیگری همچون چوب، سنگ، نخاله‌های ساختمانی و یا نایلون‌های حاوی زباله‌ها را منتقل کنند و در صورت ورود زباله‌های یاد شده احتمال گرفتگی و بروز مشکلات متعدد در شبکه از جمله پس زدن فاضلاب به منازل دور از انتظار نخواهد بود.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد نحوه خرید انشعاب فاضلاب توسط شهروندان گفت: شهروندان می‌توانند با همراه داشتن مدارک خود اعم از شناسنامه و کارت ملی، سند مالکیت، پروانه ساخت، فیش آب بهاء نسبت به تشکیل پرونده و هماهنگی برای اخذ اشتراک و نصب انشعاب فاضلاب به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

معاونت بهره‌برداری آبفای زنجان با اشاره به ایجاد نزدیک به 300 کیلومتر شبکه و خط انتقال با هدف جمع‌آوری صحیح و اصولی فاضلاب از مناطق مختلف شهری و انتقال به تصفیه‌خانه فاضلاب و باز چرخانی آن گفت: این چرخه برای فرآیند تسویه در راستای جلوگیری از آلودگی سفره‌های زیرزمینی آب و حفظ بیشتر بهداشت عمومی در سطح شهر زنجان انجام گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز