خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

مسئولان بپذیرند کردستان توسعه نیافته است

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۳۷۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: مدیران و مسوولان استان باید بپذیرند کردستان استانی توسعه نیافته است و برای توسعه استان برنامه‌ریزی کرده تا به سمت توسعه گام برداریم.

به گزارش ایلنا در کردستان، محمد دره‌وزمی روز سه شنبه در نشست تخصصی مسوولین و اعضای مراکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کردستان در سنندج با بیان اینکه درآمد سرانه مردم کردستان نصف میانگین درآمد سرانه کشوری است آن را شاخص بسیار خوبی برای ارزیابی وضعیت اقتصادی مردم کردستان دانست.

وی، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت در کردستان را توسعه استان دانست و گفت: همه مسوولان باید بر اساس این سیاست دولت پیش بروند و تمام سیاست‌ها را اجرا کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان این استان را براساس شاخص‌های موجود یکی از استان‌های توسعه نیافته و کم برخوردار کشور دانست و در عین حال گفت: عزم دولت تدبیر و امید برای توسعه کردستان جدی است.

دره‌وزمی بیکاری را از مهم‌ترین مشکلات استان کردستان دانست و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در جهت جذب سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد شغل برای جوانان تلاش کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه استاندار کردستان نگاه توسعه گرایانه‌ای دارد و گفتمان توسعه را در استان اعلام کرده است گفت: گفتمان توسعه باید به باور قلبی همه مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود.

دره‌وزمی توسعه کردستان را منوط به جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دانست و گفت: در این راستا باید مشوق‌هایی نیز برای سرمایه‌گذاران ایجاد کنیم و نسبت به استان‌های برخوردارتر جذابیتی به وجود بیاوریم تا سرمایه‌گذاران رغبت به سرمایه‌گذاری در کردستان کنند.

وی بر اهلیت داشتن سرمایه‌گذاران تاکید کرد و از مسوولان دستگاه‌های اجرایی خواست ابتدا سرمایه‌گذار بودن آنان را محرز کنند و بعد زمینه را برای سرمایه گذاری فراهم کنند.

زمین باید از لیست کالاهای سرمایه‌ای در کشور حذف شود

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه زمین اکنون در کشور ما به عنوان کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود خواستار حذف آن از لیست کالاهای سرمایه‌ای شد و گفت: در واگذاری زمین با هر هدفی باعث یکسری انحرافات شده است.

محمدصادق وجدی افزود: در کشورهای دیگر زمین امکانی برای توسعه و رشد زیرساخت‌ها است اما در کشور ما به کالایی برای داد و ستد و معامله تبدیل شده است.

وی با اشاره به نابسامانی اقتصادی موجود در کشور گفت: این مساله منجر به تبدیل زمین به کالای سرمایه ای شده و همه در تلاش برای اخذ زمین با هر هدفی هستند.

او در ادامه سخنان خود خواستار محرز کردن شرایط سرمایه‌گذاران در استان کردستان شد و گفت: در گذشته زمین‌هایی برای سرمایه‌گذاری در کردستان واگذار شده اما هیچ فعالیتی در آن انجام نشده و می‌طلبد که مسوولان حوزه سرمایه‌گذاری به این مهم توجه جدی داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان همچنین بر شناخت مسوولان و کارشناسان از قوانین و مقررات حوزه سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: شناخت قوانین به تسریع در صدور مجوزها و تسهیل در فرآیند جذب سرمایه‌گذاری کمک فراوانی می‌کند.

وجدی، همچنین به اولویت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه راه و شهرسازی نیز اشاره کرد و گفت: احداث بزرگراه و ساخت مسکن در بافت فرسوده از جمله حوزه‌های سرمایه‌گذاری در استان است که سرمایه‌گذاران می‌توانند در این دو حوزه ورود پیدا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز