خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پالایشگاه نفت کرمانشاه:

پالایشگاه کرمانشاه ظرفیت تولید روزانه 60 هزار بشکه نفت را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۱۵۲

مدیرعامل پالایشگاه نفت کرمانشاه گفت: با افزایش ظرفیت به صورت کمی بیش از ۴۰ هزار و به صورت عملیاتی تا ۶۰ هزار بشکه در روز می‌توانیم در پالایشگاه کرمانشاه تصفیه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، صیدمحمد جمشیدی، صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید استاندار کرمانشاه از این شرکت، افزود: هدف استاندار کرمانشاه از این بازدید که بعد از چندین سال انجام شد، آشنایی بهتر از وضعیت این مرکز بود و در این بازدید راهکارهای موجود برای توسعه پالایشگاه نفت کرمانشاه مطرح شد.

جمشیدی، با اشاره به اینکه پالایشگاه نفت کرمانشاه وابسته به بخش خصوصی است، اظهار کرد: در دیداری که استاندار محترم کرمانشاه از این پالایشگاه داشتند، ظرفیت‌های افزایش تولید مورد بحث قرار گرفت، زیرا به نظر می‌رسد که این پالایشگاه با وجود پالایشگاه آناهیتا بازهم می‌تواند زمینه توسعه‌ای خود را ادامه دهد.

جمشیدی، با تاکید بر حمایت‌های وزارت نفت برای توسعه تولیدات در پالایشگاه نفت کرمانشاه، اظهار داشت: پالایشگاه نفت کرمانشاه ظرفیت دو برابر تولید کنونی را دارد و می‌تواند روزانه بیش از ۱۵ هزار بشکه نفت خام را تصفیه کند، یعنی به صورت اسمی و عملی ۲۵ هزار بشکه را تصفیه کنیم.

مدیرعامل پالایشگاه نفت کرمانشاه، با اشاره به آغاز مطالعات توسعه این پالایشگاه در سال ۸۵، افزود: با مطالعاتی که در زمینه توسعه داشته‌ایم به این مهم رسیدیم که فعالیت دو پالایشگاه نفت کرمانشاه و آناهیتا در شهرهای مختلف استان، هرگز نمی‌تواند مشکلی ایجاد کند و فعالیت همزمان این دو هیچ منافاتی با هم ندارند.

جمشیدی در ادامه با اشاره به نیاز مالی پروژه‌های این مرکز، تاکید کرد: خوشبختانه استاندار محترم کرمانشاه در زمینه حمایتهای مالی توجه خوبی به ما داشته و دارند و به صورت دلسوزانه پیگیر حل مشکلات پالایشگاه نفت کرمانشاه هستند.

وی افزود: براساس مطالعاتی که ما داشته‌ایم، توسعه کمی و کیفی در پالایشگاه نفت کرمانشاه می‌تواند هم به صورت کمی باشد و هم کیفی و حرکت همزمان در این دو مسیر برای ما امکان پذیر است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت کرمانشاه گفت: توسعه کیفی این پالایشگاه الزام و خواسته دولت محترم است، یعنی تا سال ۱۳۹۸ باید کیفیت محصولات تولیدی این مرکز مطابق با استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ باشد، ولی از نظر کمی الزامی نیست، ولی این امر نیاز مملکت است.

جمشیدی تاکید کرد: در حال حاضر ما فرآورده خود را وارد می‌کنیم و این به نیاز اصلی کشور تبدیل شده است و باید اذعان کرد که نیاز کشور به فرآورده‌ها بیشتر از چیزی است که در داخل تولید می‌کنیم، لذا با نگاه به این رویکرد، پروژه‌های خود را عملیاتی می‌کنیم که در این مسیر نیازمند تعامل و حمایتهای استاندار محترم کرمانشاه هستیم.

مدیرعامل پالایشگاه نفت کرمانشاه گفت: در حال حاضر پالایشگاه کرمانشاه در مرکز شهر قرار گرفته است، یعنی از موقعیت خاصی برخوردار است، با این وجود تاکنون از نظر زیست محیطی مشکلی را ایجاد نکرده که این امر نتیجه کنترل خروجی‌ها و پسماند‌ها است.

وی تاکید کرد: مراحل کار ما از نظر زیست محیطی، از سوی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه پیگیری و رصد می‌شود، به همین منظور این مجموعه به عنوان برگزیده صنعت سبز کشور معرفی و انتخاب شده است.

جمشیدی تصریح کرد: ما در بهینه‌سازی مصرف انرژی، پروژه‌های خود را تعریف کرده‌ایم و به دنبال عملیاتی کردن آنها هستیم که این امر قطعا به سود مردم و خود شرکت خواهد بود.

مدیرعامل پالایشگاه نفت کرمانشاه در پایان گفت: اگر این صنعت در استان ارتقا و توسعه یابد، بی‌شک به سود مردم و استان خواهد بود، لذا استاندار در دیداری که داشتند در این باره قول همکاری و همراهی را به مجموعه ما داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز