خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت:

سکته‌های قلبی و مغزی عامل ۷۵ درصد از مرگ و میرهای کشورند

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۱۷۷

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: متاسفانه بیش از ۷۵ درصد از علل مرگ و میر در کشور را سکته‌های قلبی و مغزی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، صبح امروز چهارشنبه، معاون درمان وزیر بهداشت در دیدار با هیات علمی و مسئولان و نیز پرسنل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: سال ۹۳، به نوعی سالی پر از فراز و نشیب برای حوزه سلامت در کشور بود، که علیرغم این مشکلات توانستیم طرح بیمه سلامت را اجرا کنیم.

محمد آقاجانی تاکید کرد: خوشبختانه دولت نگاه بسیار ویژه‌ای به درمان و حوزه سلامت جامعه دارد که این فرصت بسیار مناسبی برای توسعه بهداشتی و درمانی در کشور است.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: سال گذشته ۸ برنامه مهم در حوزه تحول نظام سلامت پیگری شد، که امسال این برنامه‌ها وارد مرحله جدیدتری خواهند شد.

آقاجانی بیان داشت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به بحث توسعه همه‌جانبه بیمارستانهای دولتی (از نظر پرسنل، تجهیزات، بازسازی ساختمان و...) اشاره داشت.

وی تعداد این برنامه‌ها را در سال جاری ۱۲ مورد دانست و گفت: در ۶ ماهه اول امسال به دنبال آن هستیم که تعداد تخت‌های ICU کشور را ۵۰ درصد افزایش دهیم و ۵۷۰۰ تخت ICU موجود، ۲۲۰۰ تخت دیگر را اضافه کنیم.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: همچنین امسال بیش از یکصد مرکز اورژانس در کشور ساخته خواهد شد که امیدواریم این امر تا قبل از پایان نیمه اول سال محقق شود.

آقاجانی به ساخت ۲۵۰ مرکز پلی کلینیک در کشور اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه تجهیزات بیمارستانی در کشور دارای عمر زیاد و کهنگی هستند، لذا خرید لوازم پزشکی را در اولویت کاری سال جدید این وزارتخانه قرار داده‌ایم.

معاون درمان وزیر بهداشت به برنامه‌های ملی نظام تشخیص و درمان در کشور هم اشاره داشت و افزود: متاسفانه بیش از ۷۵ درصد از علل مرگ و میر در کشور را سکته‌های قلبی و مغزی تشکیل می‌دهند.

وی به اصلاح تعرفه‌های پزشکی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: واقعی‌شدن تعرفه‌های پزشکی در برنامه‌ای سه ‌ساله برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم به قیمت واقعی تمام ‌شده خدمات دست پیدا کرده و تمامی تعرفه‌ها را واقعی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز