خبرگزاری کار ایران

در راستای اجرای طرح نظارتی پایش ویژه نوروز؛

بیش از هزار فقره پرونده تخلف صنفی و خدماتی در گیلان تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۹۲۳

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام نوروز نزدیک به یک هزار و ۴۱۸ فقره پرونده تخلف صنفی و خدماتی به ارزش۲ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریال در این استان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، محمد درویش کردار امروز در جلسه نظارت و بازرسی گیلان با اشاره به اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام نوروزاظهار کرد: در این راستا افزون بر هزار فقره پرونده تخلف صنفی و خدماتی به ارزش۲ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریال در گیلان تشکیل شد.

وی افزود: در طرح پایش نوروزی امسال ۳۰هزار و ۴۵۸ مورد گشت و بازرسی از مراکز فروش و عرضه کالا در گیلان انجام شده است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: اجرای این طرح هم زمان با سراسر کشور از ۱۵ اسفندماه سال گذشته به مدت یک ماه آغاز شد و روز گذشته ۱۶ فروردین ماه جاری پایان یافت.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع بازرسی‌های به عمل آمده توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اتاق اصناف گیلان، یک هزار و ۴۱۸ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

درویش کردار با اشاره به دریافت گزارشات و شکایات مردمی از طریق سامانه ستاد خبری ۱۲۴ نیز گفت: در این مدت هزار و ۴۹ مورد شکایات مردمی به سامانه ستاد خبری ۱۲۴ گزارش شد که از این میزان ۴۶۱ مورد منجر به تشخیص تخلف توسط بازرسان شد.

وی هدف از اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز را پایش مستمر و افزایش نظارت بر بازار عرضه و تقاضا در ایام پایانی سال عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای تهیه و خرید بسیاری از کالا‌ها و خدمات در ایام پایانی سال و افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی و همچنین جلوگیری از هرگونه کمبود کالا و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، این طرح هم زمان با سراسر کشور در گیلان اجرا شد.

درویش کردار با اشاره به اجرای این طرح در دو بخش مجزا شامل نظارت بر عرضه کالا و نظارت بر بخش خدمات خاطر نشان کرد: در مدت اجرای این طرح بر مراکز فروش و عرضه مواد لبنی، مواد پروتئینی، میوه و مرکبات و صیفی جات، غلات و حبوبات، شیرینی، قند و شکر و روغن نباتی و آجیل، چای و خرما، پوشاک، کیف و کفشنظارت و بازرسی شده است.

وی یادآور شد: نهاده‌های دامی، مصالح ساختمانی و مانند خدمات حمل و نقل بین شهری و آژانس‌ها، واحدهای اقامتی و اماکن تفریحی، زیارتی و رستوران‌ها و سایر خدمات عمومی نیز از جمله مراکز نظارت مستمر این سازمان بوده است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اضافه کرد: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی و خدماتی، اداره حمل و نقل و پایانه‌ها، پلیس راهور، تعاون روستایی و پشتیبانی امور دام در اجرای طرح مذکور با سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همکاری داشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز