خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد

رشد 17 درصدی ورود گردشگر نوروزی به منطقه آزاد انزلی نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۴۸۵

رئیس سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد 17 درصدی ورود گردشگر نوروزی نبت به سال گذشته به فاز تجاری و گردشگری این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از منطقه آزاد انزلی، رضا مسرور عصر امروز در نخستین جلسه سازمان منطقه آزاد با اشاره به میزبانی این منطقه در ایام نوروز از مسافران اظهار کرد: در حدود 410 هزار نفر گردشگر از 27 اسفند ماه سال گذشته تا 14 فرودین جاری از محدوده فاز تجارت و گردشگری این منطقه بازدید کردند.

وی افزود: این تعداد در مقایسه با 350 هزار گردشگر مدت مشابه سال 93بالغ بر 17 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان منطقه آزاد انزلی، ارائه تسهیلات جدید در حوزه‌های گردشگری ،خدمات شهری، بازرگانی و اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی، هنری ،اطلاع رسانی ظرفیت‌های گردشگری منطقه و برگزاری جشنواره صنایع دستی را از جمله مهم‌ترین دلایل افزایش تعداد مسافران نوروزی منطقه آزاد انزلی اعلام کرد.

وی اشاره کرد: اجرای تعزیه حضرت فاطمه زهرا(س)، برگزاری نمایش‌های آئینی و سنتی چون خورتاب، چارچار، برم شادی، رابچره، نمایش سیاه بازی و تئاتر میرزا کوچک خان جنگلی و تئاتر خیابانی «ما گردشگر هستیم» از جمله برنامه‌هایی بود که در حوزه نمایشی اجرا شد.

مسرور، برگزاری کنسرت‌های موسیقی سنتی و فولکلور گیلکی با حضور اساتیدی همچون استاد ناصر وحدتی و سید حسین قوامی، نوری، حمید رضاپور، قاسم زاده ،داداشی و کرنا نوازی و نورافشانی را از دیگر اقدامات این سازمان در ایام تعطیلات نوروز 94 عنوان کرد.

وی تشکیل باغ هنر منطقه آزاد انزلی با همکاری هنرمندان گیلانی و کشوری را یکی از بخش‌های جذاب منطقه آزاد در ایام نوروز امسال برشمرد و یادآور شد: مسافران در این باغ در رشته‌های نقالی، تصویر سازی، کاشی کاری، خوشنویسی و کاریکاتور در کنار هنرمندان هر رشته، خلق اثر هنری مورد علاقه را تجربه می‌کردند.

این مسئول اضافه کرد:  در روز ملی طبیعت نیز این سازمان با اجرای دو برنامه فرهنگی و تشکیل بزرگترین فرش سبزه‌ای و جشنواره مجسمه‌های بازیافتی در زمینه حفاظت محیط زیست و برپایی مسابقه تنیس روی میز خانوادگی از گردشگران منطقه آزاد انزلی پذیرایی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز