خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

رمز موفقیت کشور مستلزم تحقق شعار همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت است

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۴۱۵

استاندار لرستان گفت: نام‌‎گذاری امسال به عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری شعاری بسیار ارزشمند بوده که عقبه کار‌شناسی بسیار زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان لرستان در سال ۹۴، ضمن تبریک سال نو و با اشاره به دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی، بیان کرد: رفراندوم ۱۲ فروردین یک نکته اساسی داشت و آن این بود که علیرغم اینکه مردم جمهوری اسلامی را با حضور خود پذیرفته بودند حضرت امام خمینی از مردم خواست خبر خود را با رفراندوم مشخص کنند که نشان از توجه امام (ره) به انتخابات داشت.

استاندار لرستان با فعالیت‌های پلیس و سایر عوامل اجرایی در استان را در ایام نوروز خوب برشمرد و افزود: خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت در ایام نوروز ۹۴، جرایم در استان لرستان ۳۴ درصد کاهش یافته است و در زمینه تلفات جانی در جاده‌ها نیز شاهد کاهش ۴۰ درصدی بوده‌ایم که جای تقدیر و تشکر از پلیس و دیگر عوامل استان دارد.

بازوند به نام‌گذاری سال ۹۴، از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان دولت و ملت همدلی و همزبانی اشاره نمود و گفت: شاید رمز موفقیت کشور در همین جمله مقام معظم رهبری باشد و مطمئنا اگر به آن توجه کنید به اهداف مورد نظرمان خواهیم رسید و همه مدیران نیز باید این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: در بعد سیاسی در سال ۹۴، دو انتخابات در پیش داریم که با همدلی و همزبانی می‌توانیم آن‌ها را به خوبی برگزار کنیم. همچنین در بعد اقتصادی نیز این رهنمود ارزشمند مقام معظم رهبری می‌تواند منجر به تولید ثروت در کشور شود و رونق اقتصادی را دو چندان کند.

استاندار لرستان ادامه داد: در بعد سیاست خارجی نیز پیروزی‌های اخیر در مذاکرات هسته‌ای در مقابل شش قدرت دنیا یکی از دستاوردهای شعار همدلی و همزبانی بوده و این پیروزی با بهره‌مندی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دست آمده است.

بازوند تصریح کرد: تحریم‌ها مشکلات زیادی برای ما به وجود آورده است ولی مردم با مشارکت و پایداری خود علیرغم وجود تمام کمبود‌ها و مشکلات ایستادگی کردند و یکی از رموز موفقیت در مذاکرات همین پایداری مردم بوده است.

وی افزود: ارتقای سطح مذاکره‌کننده‌ها یکی دیگر از عواملی بود که باعث پیروزی در مذاکرات هسته‌ای شد که این موضوع با تدبیر رئیس جمهور انجام شد و علیرغم کارشکنی‌هایی که در داخل و خارج از کشور انجام شد این مهم صورت گرفت.

استاندار لرستان یادآور شد: ۱+۵ نهایتاً‌ علیرغم ۱۰ سال مقابله با ایران پذیرفتند زبان تحریم و تهدید را باید کنار بگذارند و پای میز مذاکره آمده و تکریم را در پیش بگیرند که برنده این جنگ گفتمان جمهوری اسلامی شد و خوشحالیم که امروز زبان تحریم و تهدید به زبان تکریم تبدیل شده است.

بازوند با اشاره به اختصاص ۹۷ درصدی اعتبارات استان لرستان در سال ۹۳، خاطر نشان کرد: ‌ سال ۹۳، سال خوب و راضی کننده‌ای در بحث توسعه و سرمایه‌گذاری در استان لرستان بود و اعتبارات ما از محل ماده ۱۸۰ به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا کرد که نمایندگان استان تلاش بسیاری در این زمینه انجام دادند و علاوه بر آن در بحث اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ نیز ۶۷ درصد تخصیص داده شده که نسبت به سال ۹۲، رشد ۱۳ برابری داشته و مجموع اعتبارات استان در سال گذشته ۶۰۴ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد مجتمع کشت و صنعت لرستان، بیان کرد: کلید دولت تدبیر و امید این پروژه را بعد از گذشت حدود ۱۵ سال‌‌ رها شدن باز کرد و جا دارد با توجه به نقش مهمی که بخش خصوصی در توسعه دارد مدیران توجه بیشتری به بخش خصوصی داشته باشند چرا که دولت بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصد نیاز هر منطقه را نمی‌تواند تامین کند و هنر این است که بتوانیم مابقی نیاز‌ها را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تامین کنیم.

بازوند به برخی اقداماتی که در استان لرستان طی سال ۹۳ انجام شد اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد کار ساخت برج‌های دوقلوی شهر خرم‌آباد با اعتبار ۴۰۲ میلیارد تومان آغاز شد و علاوه بر آن ساماندهی فرودگاه و پروازهای فرودگاه خرم‌آباد تعیین تکلیف راه‌آهن خرم‌آباد - اندیمشک و پیگیری ساخت راه‌آهن خرم‌آباد - دروود و آزادراه خرم‌آباد - اراک از دیگر اقدامات خوبی بود که در سال ۹۳ صورت گرفت.

وی عنوان کرد: قرارگاه خاتم ظرفیت بسیار خوبی دارد که از مدیران می‌خواهیم همکاری خود را با این قرارگاه چند برابر کنند و از آن در توسعه استان بیشتر استفاده کنند.

استاندار لرستان افزود: سال ۹۴، سال پایانی برنامه پنجم توسعه است و با توجه به اینکه برنامه ششم نیز در حال تدوین است تمامی مدیران باید به گونه‌ای عمل کنند که جایگاه استان لرستان در برنامه ششم توسعه جایگاه خوبی باشد.

بازوند اضافه کرد: متاسفانه در استان لرستان شاهد فقر مطالبه‌گری هستیم که این یکی از موانع توسعه استان است.

وی صادرات غیر نفتی را در توسعه و رونق اقتصادی استان بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ‌ در سال ۹۴ طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته پیش‌بینی شده ۲۸۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی در استان لرستان داشته باشیم و این در حالی است که در سال ۹۳، ۷۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی در استان داشته‌ایم.

استاندار لرستان یادآور شد: اعتبارات ما در سال ۹۴، نسبت به سال ۹۳، ۲۸ درصد رشد اعتبارات عمرانی داشته است که در این زمینه سیزدهمین استان کشور هستیم و در زمینه اعتبارات هزینه‌ای نیز با رشد ۲۷ درصدی به ۱۵۸ میلیارد تومان رسیده‌ایم که بیشترین رشد در کشور را در این رابطه داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز