خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

کاهش ۱۸ درصدی کشته شدگان جاده‌ای در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۳۹۸

استاندار گیلان از کاهش ۱۸ درصدی کشته شدگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، محمد علی نجفی امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اقامت گردشگران در گیلان اظهار کرد: اقامت گردشگران نوروزی حدود یک درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی دلیل رشد کم اقامت مسافران نوروزی در گیلان نسبت به سال گذشته را بارش متناوب باران و سرمای هوا در چند روز از تعطیلات نوروز عنوان کرد.

استاندار گیلان با اشاره به آماده کردن حدود هزار هتل، اماکن اقامتی و مسافر کاشانه و ۳۸۹ مدرسه برای پذیرایی از گردشگران نوروزی گفت: همچنین ضریب اشغال مراکز اقامتی ثابت استان نیز ۹۰ درصد بود که آمار بسیار خوبی برای این مراکز است.

وی افزود: در نوروز امسال هزار و ۳۷۴ گردشگر خارجی در گیلان اقامت کردند که چهار و نیم درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

نجفی ادامه داد: در حدود ۴۰۹ هزار و ۷۴۲ نفر در نوروز امسال از موزه‌ها و اماکن تاریخی بازدید کردند که حدود ۵ درصد رشد داشته است.

وی ضریب اشغال مناسب مراکز اقامتی، افزایش ورود گردشگران خارجی و بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی را نشان دهنده‌ ی جهت دهی اقتصادی و درآمدزایی گردشگران نوروزی در گیلان خواند و اضافه کرد: با تقویت زیر ساخت‌ها این رویکرد باید گسترش یابد.

این مسئول با بیان اینکه گیلان، مازندران، قم، اصفهان، فارس و خراسان رضوی در نوروز امسال جزو پرتردد‌ترین استانهای کشور بودند، اذعان کرد: به رغم افزایش یک درصدی ورود خودروهای مسافر به گیلان، میزان کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در استان ۱۸ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که آمار کشوری تلفات جاده‌ای در تعطیلات امسال بطور میانگین ۱۲ درصدکمتر از تعطیلات نوروزی سال گذشته بوده است.

نجفی با اشاره به ورود یک میلیون و ۷۰ هزار خودروی مسافر به گیلان، تصریح کرد: براساس آمار پزشکی قانونی از بیست و پنجم اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین جاری در حدود ۲۷ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که این آمار ۶ نفر کمتر از مدت مشابه پارسال است.

استاندار گیلان در پایان از زحمات و تلاش اعضای ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر، صدا و سیما و رسانه‌ها که در تعطیلات نوروز برای خدمت رسانی به مردم فعال بودند، قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز