خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع و دستی و گردشگری مازندران:

صندوق توسعه، ۵۰ درصد اعتبار ساخت هتل در مازندران را تامین کرد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۳۳۳

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع و دستی و گردشگری مازندران، گفت: صندوق توسعه ملی، نیمی از اعتبار لازم برای ساخت هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در استان را تامین می‌کند.

به گزارش ایلنا، دلاور بزرگ نیا، پیش از ظهر امروز، در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران با بیان اینکه ظرفیت هماهنگی ستاد اجرایی برای میزبانی میهمانان نوروزی قابل تقدیر است اظهار داشت: نوع خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران در همه حوزه‌ها از وضعیت خوبی بهره‌مند بود.

وی افزود: در نوروز امسال، استقبال از مسافر در مازندران وضعیت مطلوبی داشته است و برای ایجاد شرایط اقتصادی مطلوب نیز باید به دو مقوله سفر گردشگری داخلی و خارجی توجه کرد.

بزرگ نیا اظهار داشت: بخش خصوصی گردشگری را به اوج می‌رساند و باید از این ظرفیت در گردشگری مازندران استفاده کرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین فشار پذیرش مسافر بر دوش کمپ‌ها، مدارس و یا زائر سرا‌ها بوده است که تقریبا بالای ۵۰۰ هزار نفر شب اقامت در این مراکز ثبت شد تصریح کرد: باید به این سمت رفت تا خدمات هتلینگ بیشتر شود و بتواند پذیرش مسافر بیشتر در این مراکز انجام شود.

وی، با اشاره به اینکه امسال در تعیین نرخ‌های استاندارد نشده دخالت کرده‌ایم اظهار داشت: باید به سمتی رویم که هتل‌های درجه ۱، ۲ و ۳ با ارائه پکیج‌های متنوع و تبلیغات بتوانند شرایط میزبانی خوبی را مهیا کنند.

بزرگ‌نیا، با بیان اینکه هتل سازی و هتل داری در استان مازندران نباید تفننی باشد، افزود: هتل‌های استان باید یک سرویس حرفه‌ای در حوزه گردشگری و پذیرش و اسکان مسافر باشند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ادامه داد: علاوه بر گردشگری داخلی، گردشگری خارجی نیز باید در دستور کار قرار گیرد و به همین منظور باید اقامتگاه‌ها و هتل‌ها برای پذیرش توریست و گردشگر خارجی مهیا شود.

وی، با بیان اینکه برای بالا بردن بازده اقتصادی استان مازندران در چرخه گردشگری باید به فکر تکمیل هتل‌های ۴ و ۵ ستاره برای پذیرش مسافر خارجی بود اظهار داشت: عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران نشان دهنده قدرت مدیریت استان در حوزه میزبانی بود و اگر نیم نگاهی به حوزه اقتصادی داریم این نگاه در حال حاضر اقتصادی نیست و باید در این زمینه هم مدیریت شود.

بزرگ نیا ادامه داد: به دلیل پراکندگی آثار تاریخی در مازندران باید در کنار این مکان‌ها، اقامتگاههای ارزان قیمت احداث شود تا کسانی که به تاریخ و مردم‌شناسی علاقمند هستند بتوانند براحتی از این فضا‌ها استفاده کنند.

وی، با اشاره به اینکه کمتر استانی به اندازه مازندران تنوع گردشگری دارد گفت: مازندران از کمپ‌های کوهستانی، جنگلی، دریایی، کشاورزی و گردشگری روستایی می‌تواند برای جذب گردشگر استفاده کند.

بزرگ نیا ادامه داد: مازندران برای توزیع سفر، باید مناطق ناشناخته در استان را شناسایی و به مردم معرفی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز