خبرگزاری کار ایران

امام جمعه رشت:

آمریکا در مقابل استقامت ملت، مجبور به قبول حق هسته‌ای ایران شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۱۸۹

امام جمعه رشت با بیان اینکه استقامت ملت ایران در مقابل استکبار بعد از ۳۶ سال نتیجه داده است گفت: آمریکا در مقابل استقامت ملت ایران، مجبور به قبول حق هسته‌ای ایران شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به نام‌گذاری امسال مقام معظم رهبری به سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار کرد: بر همه تکلیف است که از دولت و تیم هسته‌ای ایران حمایت کرده و حامی آن‌ها باشند. 

با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در لوزان سوئیس اظهار کرد: آمریکایی حقوق هسته‌ای ملت ایران را به رسمیت شناختند. 

وی افزود: آمریکا حاضر به داشتن حتی یک دستگاه سانتریفیوژ در ایران نبود اما اکنون با داشتن پنج هزار سانتریفیوژ آن موافقت کرده است. 

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه آمریکا در تفاهمنامه مشترک بسیاری از حقوق ما را قبول کرده‌اند، ادامه داد: روزی آن‌ها حاضربه مذاکره با ایران بر سر یک میز نبودند اما امروز اوضاع به گونه‌ای دیگر است. 

وی متذکر شد: گرچه در تفاهم نامه لوزان همه موارد را قبول نکرده‌اند، اما مرحله به مرحله مجبور به پرداخت حقوق ما می‌شوند. 

قربانی با تصریح بر اینکه اگر در طول سالهای پس از انقلاب دولت‌های استکباری با تحریم برای ملت ایران مانع تراشی نمی‌کردند اکنون کشور ما یکی از پیشرفته‌ترین و مرفه‌ترین کشورهای منطقه بود، خاطر نشان کرد: خداوند را شاکریم که به دنبال صبر و شکیبایی ملت مسلمان ایران بر سختی‌ها پیروز شده‌ایم. 

امام جمعه رشت یادآور شد: به فضل الهی فرزندان ایران بیدار و آگاه هستند و ترفندهای دشمنان را به خوبی می‌شناسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز