خبرگزاری کار ایران

در تعطیلات نوروزی صورت گرفت؛

اسکان بیش از یک میلیون و 760هزار گردشگر در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۱۷۸

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، از اسکان یک میلیون و 768 هزار و 625 گردشگر و مسافر تا پایان روز سیزدهم فروردین در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، علی فعله‌گری گفت: از این تعداد 12هزار و187 نفر در هتلها، 762 نفر در هتل آپارتمانها، 55 هزارو27 نفر در کمپهای موقت،81 هزارو 504 نفر در مدارس، 18 هزارو 489 نفر در مهمانسرای ادارات، خوابگاههای دانشجویی و یک میلیون و 595 هزار و 573 نفر نیز در چادرهای مسافرتی در بوستانها، حاشیه بلوارها و خیابانها به سر برده اند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کرمانشاه افزود: از 28 اسفند ماه تا سیزدهم فروردین بیش از 90 درصد مسافرین نوروزی استان در چادرهای مسافرتی در بوستانها و مراکز تفریحی اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه سیزدهم فروردین بیش از24 هزار نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی کرمانشاه بازدید کردند، خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تاکنون بیش از 308 هزار نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی این استان دیدن کرده اند.

استان کرمانشاه دارای چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون دو هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.

سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار مسافر نوروزی وارد استان کرمانشاه شدند.

مجموعه تاریخی بیستون، معبد آناهیتا در کنگاور، تاق بستان در کرمانشاه و غار قوری قلعه در روانسر از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری استان کرمانشاه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز