خبرگزاری کار ایران

در تعطیلات نوروزیِ؛

بیش از ۹۷ هزارمسافر نوروزی در مدارس لرستان اسکان داده شدند

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۰۳۶

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر آموزش و پرورش لرستان گفت‌: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا سیزدهم فروردین، ۹۷ هزار و ۶۶۱ مسافر نوروزی در مراکز اسکان آموزش و پرورش پذیرش شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، گودرز کریمی‌فر افزود: تعداد ۴ هزار و ۴۱۰ مسافر در قالب یک‌هزار و ۳۱۹ خانوار مربوط به ۲۴ساعت اخیر بوده و با مقایسه آمارهای مشابه در سال گذشته مشخص می‌شود که تعداد مسافران نوروزی ۲۵ درصد رشد داشته است. 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش بیشترین سهم را در خصوص پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در مقایسه با سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود تا تقویت و تجهیز ستاد اجرایی خدمات سفر این دستگاه در دستور کار مدیران اجرایی استان قرار گیرد‌. 

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر آموزش و پرورش لرستان با اشاره به قدمت ۴۰ هزار ساله لرستان، وجود چشمه‌های روان، آبشارهای خروشان، پل‌ها و ابنیه تاریخی این استان گفت: چشم اندازهای بکر و طبیعی و جاذبه‌های گردشگری لرستان ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه صنعت توریسم و گردشگری است و باید با هم‌دلی و وحدت زمینه توسعه این صنعت فراهم شود. 

کریمی‌فر انتخاب لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور و وجود ۱۵۰۰ ابنیه و آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی گردشگری را ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت توریسم در لرستان ذکر کرد و گفت‌: آموزش و پرورش با تجهیز قریب به ۲ هزار اتاق در آموزشگاه‌های استان، ۶ مرکز آموزشی رفاهی معلم، ۴ پردیس فرهنگیان و اردوگاه دانش‌آموزی کمک شایان توجهی در اسکان مسافران با رعایت مولفه امنیت کرده است. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا حاصل تلاش شبانه‌روزی ۴۵۰ نفر عوامل اجرایی ستادهای خدمات سفر در آموزش و پرورش مورد رضایت مسافران نوروزی قرار گرفته و خاطرات خوش این حضور باعث رونق بیشتر سفرهای نوروزی در سال‌های آتی باشد. 

صعود یک پله‌ای لرستان به رده نهم کشور

مدیر کل آموزش وپرورش لرستان گفت: آموزش وپرورش لرستان به مدد برنامه‌ریزی منسجم و علمی سالانه‌، وجود همدلی و هم‌زبانی و تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل اجرایی توانست عنوان دستگاه بر‌تر لرستان را در زمینه پذیرش و اسکان مسافران نوروزی کسب کند. 

گودرز کریمی‌فر در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر شهر پلدختر با اشاره به ابتکارات آموزش وپرورش برای معرفی لرستان‌شناسی به مسافرین اظهار کرد: در برخی از مدارس مناطق دیدنی استان را نقاشی کرده‌ایم تا مسافر زمانی وارد محل‌های اسکان می‌شود لرستان را بهتر بشناسد و به آن‌جا سفر کند. 

وی تصریح کرد: افرادی را که دارای روابط عمومی بالایی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و تاریخی هستند در برخی از اماکن اسکان برای معرفی مناطق دیدنی به مسافرین مشخص کردیم که این برنامه‌ها تاثیر بسیار زیادی در افزایش ماندگاری مسافرین در لرستان داشته است. 

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر لرستان با بیان اینکه لرستان توانست رتبه نهم پذیرش مسافرین نوروزی را در کشور کسب کند عنوان کرد: به همت استاندار لرستان و دیگر دستگاه‌های متولی شاهد افزایش اقامت مسافرین نوروزی به بیش از دو روز در استان هستیم. 

کریمی‌فر با اشاره به اینکه تبدیل شدن لرستان از معبر به مقصد از دغدغه‌های استاندار است گفت: اعتقاد داریم که لرستان باتوجه به ظرفیت‌های خوبی که در زمینه گردشگری و فرهنگی دارد می‌تواند به مقصد تبدیل شود. 

وی خاطرشان کرد: پلدختر پس از ناحیه یک و دو خرم‌آباد و بروجرد، سومین شهر گردش‌پذیر استان لرستان است. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز