خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

تلفات شبکه برق در سال گذشته ۳ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۸۵۸

وزیر نیرو از کاهش ۳ درصدی میزان تلفات شبکه برق سراسری در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا درمشهد، حمید چیت‌چیان در مراسم بهره‌برداری از کمپکت ناظریه و پست برق  ۲۰.۶۳کیلو ولت در مشهد گفت: تلفات شبکه انتقال و توزیع برق تا اواسط سال گذشته حدود ۱۵ درصد بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده در کمتر از یک سال به ۱۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کمیته فنی ویژه‌ای برای پیگیری تصمیمات تشکیل شده و هم اکنون میزان تلفات شبکه برق به ۸۵/۱۲درصد کاهش یافته است، گفت: به این ترتیب ۲ درصد برابر با ۴/۴دهم میلیارد کیلو ولت ساعت در مصرف سوخت صرفه جویی شده است که معادل یک هزار میلیارد تومان است.

وزیر نیرو افزود: کاهش طول شبکه فشار ضعیف، اصلاح ترانس‌ها مطابق با استاندارهای بین المللی، توسعه تولید پراکنده برق و گسترش تولید برق از طریق انرژیهای تجدید پذیر از مهم‌ترین راهکارهای کمیته فنی استان‌ها در میزان کاهش تلفات است.

چیت چیان با اشاره به اینکه عمده تلفات برق در شبکه‌های فشار ضعیف اتفاق می‌افتد افزود: اصلاح ترانس‌های استاندارد موجبات کاهش ۳۵ درصدی تلفات برق در شبکه‌های انتقال و توزیع را فراهم خواهد کرد که تلفات آن برابر با یک سوم تلفات درون شبکه‌ای ترانس‌ها است.

 وزیر نیرو اضافه کرد: میزان صادرات برق در سال ۹۲ برابر با ۱۲ میلیارد کیلو وات ساعت بوده است که در سال گذشته کاهش داشته است.

وی تصریح داشت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۴افزایش ظرفیت برق از انرژیهای تجدید پذیر است که در سراسر کشور در حال بررسی و اجرا است.

وزیر نیرو اعلام داشت: واگذاری نیرو گاه‌ها به بخش خصوصی از اولویت‌های وزارتخانه است تاجایی که هم اکنون ۵۵ درصد نیروگاههای حرارتی کشور مربوط به بخش خصوصی است و در واقع شبکه برق انرژی تولیدی خود را از این نیروگاه‌ها خریداری می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز