خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمل و نقل و پایانه استان مازندران:

۵۰ درصد از کشته‌های مازندران مربوط به موتور سواران و عابرین پیاده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۷۸۰

مدیر کل حمل و نقل و پایانه استان مازندران گفت: در استان مازندران ۱۵۹ شرکت حمل و نقل مسافری و ۱۱ پایانه عمومی مسافربری با تمام امکانات وجود دارد.

به گزارش ایلنا، احمد آفرین محمد‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروز تا کنون، مجموع ورودی وسیله نقلیه به استان یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۸۰۵ خودرو وارد مازندران بوده است اظهار داشت: ۱ میلیون و ۹۵ هزار و ۶۱ خودرو از استان خارج شدند.

وی افزود: در استان مازندران ۱۵۹ شرکت حمل و نقل مسافری و ۱۱ پایانه عمومی مسافربری با تمام امکانات وجود دارد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه استان مازندران با بیان اینکه ۴۴ دوربین نظارت تصویری، ۷۳ دستگاه تردد شمار و ۸ دوربین پلاک خوان در استان وجود دارد تصریح کرد: تصاویر این دوربین‌ها در اختیار دو ارگان جمعیت هلال احمر و مقر فرماندهی نیروی انتظامی مازندران قرار می‌گیرد.

محمد‌زاده اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در بخش خدمات، حفظ جان انسانهاست و طی سالهای اخیر درصد قابل توجهی از تصادفات جاده‌ای که منجر به فوت می‌شود مربوط به راکبین موتور سوار و عابرین پیاده است.

وی با بیان ۵۰ درصد از کشته‌های مازندران مربوط به موتور سواران و عابرین پیاده است خاطر نشان کرد: استفاده از کلاه ایمنی برای این افراد ضروری است زیرا مهم‌ترین عضو آنان یعنی سر در معرض آسیب جدی قرار می‌گیرد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه استان مازندران با بیان اینکه از سال ۹۱ حدود ۱۰ هزار کلاه ایمنی بین موتور سواران روستا‌ها و مراکزی که بالا‌ترین استفاده از موتور را دارند توزیع شد ادامه داد: در سال گذشته، ۴ هزار کلاه در بیش از ۵۰ روستای استان همراه با انجام برنامه‌های آموزشی به صورت نمادین توزیع شد.

وی تصریح کرد: باید استفاده از کلاه ایمنی توسط صدا و سیما و سایر دستگاههای اجرایی که با مردم در ارتباط هستند به صورت فرهنگ درآید و بدینوسیله بتوانیم با آگاهی بخشی به مردم از آمار کشته شدگان ناشی از تصادفات موتوری بکاهیم.

محمد‌زاده اظهار داشت: با رعایت قوانین و استفاده از کلاه ایمنی و پل عابر پیاده می‌توان ۲۵ درصد کشته‌های جاده‌ای ناشی از تصادف موتور و عابرین پیاده را در استان کاهش داد.

وی به شعار سال اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری با همدلی و همزبانی باید مورد توجه قرار گیرد و با رعایت نکات ایمنی بتوان سال خوبی را سپری نماییم.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه استان مازندران با بیان اینکه مازندران با بیان اینکه ۴۴ جرثقیل امدادی در محورهای استان مستقر هستند اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ وسیله امداد خودرو نیز در این ایام به مسافرین نوروزی خدمات می‌دهند.

محمد‌زاده با بیان اینکه در ایام نوروز، مازندران ۱۰/۸درصد از تردد کل کشور را به خود اختصاص داده است افزود: اتوبان ساری-قائم شهر، قائم شهر-ساری و بابلسر فریدونکنار جز پرتردد‌ترین جاده‌های استان مازندران گزارش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز