خبرگزاری کار ایران

محبت عامل اقتدار پدر و مادر است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۷۳۵

یک کار‌شناس مذهبی، محبت را عامل اقتدار پدر و مادر دانست و گفت: اگر محبت در خانواده حاکم باشد اقتدار انسان بالا می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «حجت الاسلام حامد عمادپور»، در دهمین شب نوروز ۹۴ در ویژه برنامه «شمیم فاطمی، نسیم بهاری» اظهار داشت: یکی از درس‌هایی که با نام حضرت فاطمه زهرا (س) متبرک شده، محبت و عشق در کانون خانواده‌ها است.

وی، ضمن اشاره به حدیث کساء و تاکید بر خواندن آنکه محبت و عشق به خوبی در آن نمایان شده است افزود: عشق، محبت و الفاظ زیبا و نیکویی که حضرت فاطمه زهرا (س) به فرزندانش می‌گوید به خوبی در این حدیث به چشم می‌خورد و احترام و نام نیکو بردن فرزندانش به خوبی نمایان است.

 به گفته وی، گفتن الفاظ نیکو و زیبای مادر به فرزندان انرژی مثبتی را ایجاد می‌کند که محبت آن، اکسیری است که سعادت و رشد آن در خانواده ظاهر می‌شود.

این کار‌شناس مذهبی، استفاده از کلمات محبت آمیز پدر و مادر برای فرزندش در دوران طفولیت را به صورت رگبار و مدوام ذکر کرد و گفت: این نوزاد به قدر کافی درک این محبت را ندارد و خانواده بیشتر در راستای پاسخ دادن محبت، نیاز خود را برطرف می‌کند.

حجت الاسلام عمادپور اذعان داشت: بزرگ شدن این نوزاد تا سنین چهار تا پنج سال درک معنای این محبت و عشق است که خانواده نباید از کلمات محبت آمیز دریغ کند.

وی تاکید کرد: بکار بردن یک حرف یا کلمه محبت آمیز به کلی می‌تواند فضا را عوض کرده و محبت همچون لیوان آبی است که بخوبی می‌تواند رفع تشنگی کند.

به گفته وی، وقتی فرزند درون خانه از محبت لبریز باشد هیچگاه برای رفع تشنگی خود دنبال لیوان آبی از بیرو. ن منزل نخواهد بود.

این کار‌شناس مذهبی یادآور شد: کمند محبت، کمندی است که در بسیاری از مواقع جواب می‌دهد و اگر این محبت و عشق در دل فرزند محکم باشد هیچگاه به کارهای خشونت آمیز دست نخواهد زد.

گفتنی است؛ پخش صلوات خاصه ثامن الحجج (ع)، اجرای تواشیح، برنامه زورخانه‌ای توسط امیر عباس فرهنگ و استاد تمسکی از شهرستان آران وبیدگل با میل سنگین، موسیقی توسط ناصر کامش و اجرای تئا‌تر و تجلیل از ۲۰ هنرمند کاشانی از دیگر برنامه‌های «شمیم فاطمی، نسیم بهاری» ویژه گردشگران و میهمانان نوروزی است که هر شب بعد از نماز مغرب و عشا توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در بهار ۹۴ در پارک آیت اله مدنی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز