خبرگزاری کار ایران

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان خبرداد:

برگزاری تجمع عزادارن بهار فاطمی (س) در رشت

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۸۶۱

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان از برگزاری تجمع عزادارن بهار فاطمی (س) همزمان با سالروز وفات فاطمه (س) در میدان شهدای ذهاب شهر رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: برنامه‌های متعددی درایام فاطمیه در رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تقارن سال جدید با ایام فاطمیه تصریح کرد: ارادتمندان ائمه عصمت و طهارت (ع) با حرمت‌داری ایام فاطمیه سال جدید را با نام و یاد فاطمی (س) مبارک و پربرکت بدارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه تعظیم شعائر مذهبی بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبتنی بر پاسداشت ایام فاطمیه (س) است، ادامه داد: این مهم به‌ دور از افراط و تفریط و رعایت سنت‌های نیکوی صله رحم، سیاحت و سفر مورد تاکید دین اسلام است.

وی ترسیم شایسته هیئت ها از انقلاب اسلامی را «مرام ما مرام فاطمی و آنچه آن بزرگوار بپسندد ما نیز می‌پسندیم» عنوان کرد و افزود: هیئت‌های مذهبی در ایام فاطمیه باید مرام و سیره فاطمه زهرا (س) را در تمام عرصه‌های زندگی به مردم معرفی کنند.

مهدوی «او ایستاد پای امام زمان خویش» را از شعار محوری هیئت‌های عزاداری فاطمی (س) خواند و اضافه کرد: تجمع عزادارن بهار فاطمی (س) همزمان با سالروز وفات فاطمه (س) در میدان شهدای ذهاب شهر رشت برگزار می‌شود.

وی، تبیین و ترویج ایستادگی فاطمی (س)، فرهنگ جهاد و شهادت، ولایتمداری، بیداری اسلامی، حیا و عفاف فاطمی (س) را از برنامه‌های هیئت‌های مذهبی عنوان کرد و ادامه داد: هیئت‌های مذهبی اجازه سوءاستفاده به جریان شیعه انگلیسی که با استفاده ابزاری از ایام فاطمیه (س) به‌ دنبال ایجاد تفرقه، تکفیر و فتنه در جامعه مسلمانان هستند را نمی‌دهند.

مهدوی با تاکید بر پرهیز از ورود به بازی‌ها و دسته‌بندی‌های جناحی و سیاسی توسط هیئت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی بر ترویج و تبلیغ گفتمان‌های مورد نظر علمدار فاطمی (س) رهبر معظم انقلاب تاکید دارند و با ایشان بیعتی دوباره می‌کنند.

وی بر محبت اهل بیت (ع) بر محور وحدت شیعه و سنی تاکید کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان یادآور شد:هر گونه توهین و رفتار تفرقه‌افکن از افراطیون شیعه و سنی محکوم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز