خبرگزاری کار ایران

از ابتدای تعطیلات نورئزی تاکنون :

دو هزار گردشگر، تعطیلات نوروزی را در شهر زیر زمینی نوش آباد آغاز کردند

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۷۶۶

مدیر مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد گفت: بیش از دو هزار گردشگر، تعطیلات نوروزی را در مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد آغاز کردند.

"عباس شافعی" درگفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر  افزود: برنامه‌های گردشگری نوش آباد، در تعطیلات نوروز امسال، با محوریت آشنایی و اهمیت مشارکت گردشگران نسبت به حفظ آثار تاریخ و تمدن ایران اسلامی سازماندهی شده است.

به گفته وی، به منظور اجرای این طرح، مسیر ورودی‌های اول تا دوم شهرزیرزمینی نوش آباد با حضور راهنمایان گردشگری به صورت پیاده راه طی می شود تا میهمانان نوروزی با آثار تاریخی آشنا شوند.

وی اظهار داشت: در نوروز امسال 120 متر  دیگر از مسیر  طبقه اول شهر زیرزمینی نوش آباد شامل اتاق، سرویس بهداشتی و 60 پله منتهی به سطح قنات بازگشایی شده است.

وی تصریح کرد: بعد از تعطیلی مکان‌های دیدنی کاشان در ساعت 19، نزدیکی مسیر امکان مناسبی است تا گردشگران با طی کردن مسافت پنج کیلومتری به نوش آباد سفر کرده و شب را در این شهر کویری سپری کنند.

به گفته مدیر شهر زیر زمینی نوش آباد مسیر گردشگری نوش آباد، شامل شهر زیرزمینی، مسجد جامع، مسجد امام علی(ع)، قلعه خشتی سیزان و تور کویرگردی است که مسیر مسجد امام علی(ع) تا مسجد جامع، به صورت پیاده راه طی می شود تا گردشگران نوروزی با آثار تاریخی این شهر آشنا شوند.

وی تاکید کرد: با نصب 10 دوربین مداربسته  و امکان دریافت تصاویر آنلاین از مسیرهای شهر زیرزمینی، توسط گردشگران از دیگر خدماتی است که در نوروز برای مسافران ارائه می شود.

شافعی گفت: گردشگران نوروزی در شهر زیرزمینی نوش آباد، در گروه‌های 20 نفری تا سقف 150 میلیون ریال از خدمات پوشش بیمه عمر، در مان و حوادث بهره مند می‌شوند.

شهر تاریخی نوش اباد از جمله پنج شهر کوچک گردشگری است که در پنج کیلومتری شمال کاشان قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز