خبرگزاری کار ایران

فرماندارآستارا:

گمرک آستارا، رتبه نخست تجارت چمدانی کشور را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۰۸۳

فرماندارآستارا گفت: گمرک آستارا با سه پله صعود در سال جاری رتبه نخست تجارت چمدانی را در میان کل گمرکات کشورکسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از آستارا، سیروس شفقی امروز در جمع مدیران و مسئولان این شهرستان از اجرای عملیات احداث پل جدید در نقطه صفر مرزی آستارا خبر داد.

وی افزود: احداث این پل در سفر معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به باکو و امضای چند تفاهم‌نامه در زمینه حمل و نقل قطعی شده است.

فرماندار آستارا، کاهش عوارض حمل و نقل بین دو کشور با هدف رونق تجارت را از دیگر توافق ها در این زمینه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تقویت همکاری‌ها از دیگر اهداف سفر مسئول ایرانی به باکو بوده است، ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها، اجرای طرح راه‌آهن قزوین- رشت-آستارا و آستارای ایران به آستارای جمهوری آذربایجان بود.

به گفته شفقی، تکمیل این طرح و اتصال خط آهن دو کشور مورد تأکید دو طرف بوده و این پروژه هم اکنون با سرعت در حال اجرا می باشد که با بهره‌برداری از این طرح همکاری دو کشور ابعاد وسیعی به خود می‌گیرد.

وی تأکید کرد: بهره‌برداری از خط آهن قزوین-آستارا به دلیل اتصال اروپا به آب‌های گرم جنوب (خلیج فارس و دریای عمان) بسیار مهم است.

فرماندار آستارا خاطر نشان کرد: همچنین چگونگی توسعه همکاریهای دو کشور در بخش ترانزیت کالا در مرحله بررسی و بحث است.

وی از کسب رتبه نخست تجارت چمدانی آستارا در میان کل گمرکات کشور خبر داد و گفت: گمرک آستارا با سه پله صعود در سال جاری به عنوان رتبه برتر تجارت چمدانی درمیان گمرکات کشوررا کسب کرد.

 شفقی متذکر شد: آستارا سومین مرز پرتردد در حمل و نقل جاده‌ای کشور و فعال‌ترین گمرک شمال کشور محسوب می‌شود.

به گفته وی، سالانه بیش از 700 هزار نفر مسافر در دو سوی مرز زمینی آستارا تردد می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز