خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی البرز در گفتگو با ایلنا:

بازسازی کاخ مروارید کرج(شمس) 5 سال طول می کشد/ عدم تخصیص اعتبار لازم، برای مرمت این بنا

کد خبر : ۲۶۰۹۵۴

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز، از کمبود اعتبار برای بازسازی و تکمیل کاخ مروارید (شمس) کرج خبر داد.

ابوالفضل عبیدی، به خبرنگار ایلنا در کرج، گفت: با وجود عزم جدی میراث فرهنگی استان البرز برای تکمیل و بازسازی کامل مجموعه کاخ مروارید کرج (شمس)، همچنان به دلیل عدم همکاری سایر نهاد‌ها و ارگان‌های اجرایی استان، در بازسازی این میراث ملی، روند مرمت این بنا، به کندی پیش می‌رود.

وی در ادامه، با بیان اینکه تاکنون در حدود «۵۰۰ میلیون تومان» برای بازسازی این مجموعه منحصر بفرد معماری- تاریخی و گردشگری، هزینه شده است افزود: متاسفانه با وجود قول مساعد برخی مسئولان استان، برای کمک به روند بازسازی این مجموعه همچنان این حمایت‌ها آنطور که باید، محقق نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز، خاطرنشان کرد: هزینه‌های مربوط به بازسازی این مجموعه، تنها هزینه کرد و مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور و از منابع استانی تعریف شده و تاکنون هیچ ارگانی از جمله شهرداری کرج، کمک و مساعدتی در پیشبرد روند بازسازی این مجموعه نداشته است.

وی در پایان، با بیان این مطلب که خوشبختانه، با پیگیری‌های انجام شده، توانسته‌ایم بودجه‌ای «۲ میلیارد تومانی» از سازمان میراث فرهنگی کشور در سال ۹۴، برای مرمت این بنا اختصاص دهیم گفت: با این روند، برای بازسازی و مرمت کامل این مجموعه، حداقل به ۳ تا ۵ سال، زمان نیاز داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز