خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان :

استان زنجان 98 جاذبه گردشگری دارد

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۵۴۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به 98جاذبه گردشگری در استان زنجان گفت : در استان زنجان 37 روستای گردشگری با معیارهای تعیین شده وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان امروزیکشنبه (24 اسفند) در جمع خبرنگاران به فعالیت ستاد دائمی خدمات سفر استان زنجان , اشاره و اظهارداشت: تشدید نظارت برای بالابردن خدمات به مسافران وگردشگران در اماکن گردشگری برای ارائه خدمات به گردشگران نخستین اقدامات انجام شده در این ستاد است.

رحمتی به ارائه تخفیفات 10 تا 40 درصدی هتلداران به مسافران و گردشگری نوروزی اشاره کرد و افزود: سامانه راهنمای گردشگران استان نیز برای ارائه اطلاعات مربوط به جاذبه های گردشگری محل فروشگاه های صنایع دستی جهت بالا بردن میران توقف گردشگران راه اندازی شده است.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه سلطانیه به عنوان شهر پایلوت برای افزایش ماندگاری گردشگران تعیین شده است، افزود: در همین راستا جاذبه گردشگری چلبی اوغلی و مجموعه ملا حسن کاشی برای اقامت گردشگران مجهز شده است.

رحمتی با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی و استفاده از لباس های ایل مغول در کنار گردشگری در استان زنجان, گفت: در استان زنجان 37 روستای گردشگری به عنوان روستاهای هدف گردشگری با ویژگیهای معماریهای بدیع و بی نظیر , جاذبه های گردشگری تاریخی طبیعی وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به راه اندازی نمایگشاه صنایع دستی در زنجان، خدابنده، ابهر، طارم، ماهنشان و ایجرود اشاره کرد و افزود: استفاده از توان راهنمایان گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته رحمتی، در سال جاری تعداد گردشگران خارجی از 2 هزار و 404 نفر به 5 هزار و 856 نفر رسید.

این مقام مسئول تعداد گردشگران داخلی گنبد سلطانیه را 107 هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: رختشویخانه 59 هزار نفر، مردان نمکی، 74 هزار نفر و غار کتله خور 45 هزار نفر بازدید کننده داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به ورود قطار گردشگری به استان زنجان اشاره کرد و افزود: استان زنجان 98 جاذبه گردشگری دارد.

وی به برنامه های ایام فاطمیه در استان اشاره کرد و افزود: در همین راستا بنرهای تسلیت در سطح شهر نصب می شود.

این مقام مسئول به حسینیه و زینبیه اعظم زنجان اشاره کرد و افزود: از این پتانسیل برای احیاء آیین‌های میراث معنوی در حوزه عاشورا و محرم و جذب گردشگر مذهبی به استان استفاده می شود.

رحمتی به جشنواره آش و برنامه ریزی برای اجرای آن اشاره کرد و افزود: کشورهای عضو اکو در این جشنواره مشارکت خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در پایان سخنان خود اضافه کرد: در سال جاری 17 اثر از هنرمندان زنجانی مهر اصالت دریافت کردند و خانه هنر هنرمندان هنرهای سنتی سال آینده آماده بهره برداری می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز