خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت خبرداد؛

برپایی سفره هفت‌سین فاطمی در 6 بقاع متبرکه رشت

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۵۲۰

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت، از برپایی سفره هفت‌سین فاطمی و برگزاری مراسم تحویل سال نو در شش بقاع متبرکه رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره آستانه تعطیلات نوروزی و اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع این شهرستان اظهار کرد: طرح آرامش بهاری و سوگ نبوی همزمان با سراسر کشور در رشت برگزار می شود.

وی از کاهش تعداد بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری در رشت خبر داد و افزود: ملاک امسال اجرای طرح آرامش بهاری در سطح بقاع متبرکه ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت با بیان اینکه امسال طرح آرامش بهاری در 60 بقعه متبرکه این شهرستان انجام می شود، یادآور شد: این طرح از 28 اسفند تا 15 فروردین سال 94 انجام می شود.

وی با اشاره به برنامه های ایام فاطمیه، تصریح کرد: در ایام فاطمیه طرح «سوگواره یاس نبوی» از دوم تا پنجم فروردین ماه در بیش از 100 بقعه رشت اجرا می‌شود.

کریمی، بقاع خواهر امام رضا (ع)، امامزاده هاشم، امامزاده قاسم چولاب و آقا سید حسن خمام را از بقاع مجری طرح یاس نبوی برشمرد.

وی با اشاره به اعزام مبلغ برای اجرای طرح آرامش بهاری در این شهرستان تصریح کرد: سال گذشته 10 مبلغ از قم برای طرح آرامش بهاری رشت اعزام شده بودند که امسال به 20 نفر افزایش یافته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت، برپایی خیمه‌های معرفت در طرح آرامش بهاری را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: غرفه مشاوره، کودکان، پرسش‌های شرعی و... از جمله غرفه‌های فعال در طرح آرامش بهاری است.

وی از برپایی سفره هفت‌سین فاطمی و برگزاری مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه شهرستان رشت خبر داد.

کریمی خاطرنشان کرد: مراسم تحویل سال نو در شش بقعه شاخص رشت برگزار می شود.

به گفته وی، دانای علی، خواهر امام رضا (ع)، امامزاده هاشم و... از اماکن برگزار کننده مراسم مذکورند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت  از ثبت 19 وقف جدید در اوقاف رشت خبرداد  و یادآور شد: شهرستان رشت دارای 218 بقعه فعال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز