خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از نشست اعضای شورای اسلامی و شهرداری زنجان؛

پروژه‌های زنجان عملیاتی شوند، چهره شهر تغییر می‌کند

کد خبر : ۲۵۹۹۸۹

سرپرست شهرداری زنجان، گفت: شهرداری زنجان ۲۱ پروژه در دست اجرا دارد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، آراض ضیایی، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان شب گذشته پنج شنبه (۲۱اسفند) در نشست صمیمی اعضای شورای اسلامی و شهرداری زنجان با ارائه گزارش عملکرد یکساله مجموعه مدیریت شهری زنجان با تشریح عملکرد شورای شهر زنجان، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر زنجان ۷۴ جلسه رسمی و فوق‌العاده طی یکسال برگزار کرده است.

ضیایی، از برگزاری ۲۴۸ جلسه رسمی در کمیسیون‌های شورای شهر زنجان خبر داد وگفت: مجموع جلسات رسمی و کمیسیون‌های این شورا ۳۷۲ جلسه بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، در ادامه با تشریح روند بررسی لوایح و طرح‌های ارائه شده به شورا اضافه کرد: شورای شهر زنجان مصوبات قابل توجهی را طی سال‌جاری داشته است.

این مسئول در مجموعه مدیریت شهری زنجان، تملک املاک مورد نیاز برای بازگشایی معابر، مساعدت به موسسات فرهنگی، مذهبی، ورزشی و اشخاص حقیقی و حقوقی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، ایجاد سازمان سرمایه‌گذاری، تصویب کلیات ایجاد سازمان فرهنگی ورزشی و تصویب اجرای پروژه ولایت با تملک یکپارچه را از جمله مصوبات شورا طی سال‌جاری اعلام کرد.

ضیایی فراهم شدن زمینه ورود سرمایه‌گذار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی را از جمله مصوبات قابل توجه شورا طی سال‌جاری اعلام کرد و افزود: این سرمایه‌گذاری در قالب پروژه سبزه‌میدان عملیاتی می‌شود.

وی تصویب اجرای پروژه‌های عمرانی را فرصت قابل توجهی برای پویایی شهر دانست و ادامه داد: شورا مصوبه‌ای هم مربوط به مکان‌یابی برای احداث فرهنگسرا دارد.

ضیایی، همچنین احداث پل روگذر و همچنین پل‌های عابر پیاده را از دیگر مصوبات این شورابیان کرد.

شهرداری زنجان ۲۱ پروژه در دست اجرا دارد

سرپرست شهرداری زنجان نیز در ادامه این نشست صمیمی با اشاره به اینکه شهرداری زنجان ۲۱ پروژه در دست اجرا دارد، اظهارد اشت: تکمیل این پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد.

اصغر عزیزی از اتخاذ تدابیر تمهیداتی برای افزایش درصد تحقق بودجه شهرداری زنجان خبر داد وگفت: بر اساس این برنامه‌ریزی عقب ماندگی تحقق بودجه تا پایان سال کاهش می‌یابد.

عزیزی دراین خصوص، با اشاره به اینکه شهرداری زنجان ۲۱ پروژه در دست اجرا دارد، تصریح کرد: تکمیل این پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست شهرداری زنجان در بخشی از سخنان خود خبر از راه‌اندازی اتوماسیون شهری در حوزه‌های مختلف در شهر زنجان داد و خاطر نشان شد: اگر موضوع ممیزی املاک حل شود دیگر نیازی به حضور فیزیکی کار‌شناسان در محل نخواهد بود.

وی با اشاره به ساماندهی بازارهای روز زنجان تصریح کرد: این بازار‌ها در کوی الهیه زنجان در مساحت یک هکتاری و در ۱۸۲ غرفه ساماندهی شده است.

عزیزی از دست اجرا بودن ۹ پل عابر پیاده با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: احداث پارک بانوان هم در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول در مجموعه مدیریت شهری زنجان، بازگشایی معابر شهری مصوب شورا را از دیگر اقدامات شهرداری زنجان دانست و ادامه داد: این بازگشایی‌ها در خیابان ۲۴ متری خواجه نصیر تا فدائیان اسلام و دیگر معابر در دست اجرا است.

عزیزی، همچنین به ۵۰ کیلومتر جدول گذاری وسط سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: براساس مصوبات موجود ۶۹ هزار متر مربع پیاده رو هم فرش شده است.

سرپرست شهرداری زنجان، خرید و تعمیر دستگاه‌های سبک و سنگین مورد نیاز شهرداری را از دیگر برنامه‌های عملیاتی شده شهرداری عنوان کرد و متذکر شد: تعریف، اجرا و نصب ۲۳ المان شهری جدید هم در دستور کار شهرداری زنجان قرار دارد.

وی، تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی را در دو بخش اتوبوس و تاکسی به ترتیب ۱۷۰ و ۲ هزار و ۵۵۰ دستگاه اعلام و تأکید کرد: تمهیداتی برای نوسازی این ناوگان برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول در زنجان، تعداد برنامه‌های فرهنگی شهرداری زنجان را طی سال جاری ۱۰۷ مورد عنوان کرد و گفت: حدود ۴۳ مورد از این برنامه‌ها در ۶ ماهه نخست سال و بقیه در ۶ ماهه دوم عملیاتی شده است.

سرپرست شهرداری زنجان با اذعان به مشکلات فنی پروژه سیدالشهدای زنجان تاکید کرد: تمهیداتی برای رفع این مشکلات اندیشیده است و در صورت عدم رفع آن‌ها شهرداری زنجان اقدام به دریافت خسارت می‌کند.

عزیزی، انجام روکش نهایی زیرگذر و هم سطح پل سیدالشهدا را زمان آغاز بهره‌برداری از آن دانست و تاکید کرد: بازگشایی روگذر این پل منوط به عملیاتی شدن قرارداد آن است.

عدم تحقق بودجه مصوب شهرداری زنجان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به تحقق ۵۰ درصدی بودجه مصوب شهرداری زنجان، خبراز عدم تحقق لایحه مصوب بودجه مصوب شهرداری زنجان داد..

فخرالدین رستمی، در ادامه همچنین با تشریح مشکلات کشور اظهار داشت: با وجود همه مشکلات، مردم ایران موفق بر فائق آمدن به دشمنان خود شده‌اند.

وی بودجه مصوب شهرداری زنجان را برای سال جاری ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: ۶۹ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان بودجه سازمان‌های تابعه و ۲۷۰ میلیارد تومان هم بودجه پیوست‌دار بوده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر فراهم شدن زمینه ورود سرمایه‌گذار، تصریح کرد: توافقات اولیه حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران در شهر زنجان انجام شده است.

این مسئول در شورای شهر زنجان، با بیان اینکه وضعیت شهر زنجان متاثر از وضعیت بودجه‌ای کشور است، ادامه داد: تقریبا هیچ کدام از مراکز استان‌ها موفق به محقق کردن بودجه مصوب خود نشده‌اند.

رستمی در بخشی از سخنان خود، درصد تحقق بودجه مصوب شهرداری زنجان را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: متاسفانه پیش‌بینی‌های انجام شده در مورد لایحه مصوب بودجه محقق نشده است.

این عضو شورای شهر زنجان، با تاکید بر اینکه شهرداری زنجان در پرداخت‌های خود با وجود محقق نشدن بودجه مشکلی نداشته است، ادامه داد: شهرداری زنجان به پیمانکاران بدهی‌هایی دارد که برای پرداخت آن در حال برنامه‌ریزی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه از بررسی و تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری زنجان برای سال آینده خبر داد و افزود: این بودجه در موعد مقرر در شورا به تصویب رسیده است.

روند اجرایی پروژه‌های شهرداری زنجان کند شده است

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به عدم تحقق بودجه شهرداری زنجان گفت: روند اجرایی پروژه‌های شهرداری زنجان کند شده است.

رزاق محمدی هم در این نشست صمیمی با تشریح عملکرد کمیسیون عمران و شهرسازی شورا، ادامه داد: بودجه پروژه‌های عمرانی در قالب بودجه شهرداری زنجان دیده می‌شود.

محمدی با اشاره به عدم تحقق بودجه مصوب شهرداری زنجان طی سال جاری، تاکید کرد: عدم تحقق بودجه روند اجرایی پروژه‌های عمرانی را کند کرده است.

این مسئول در شورای اسلامی شهر زنجان، در ادامه از تشکیل جلسات متعدد با شرکت‌های تعاونی در زنجان خبر داد و عنوان کرد: این جلسات برای بررسی وضعیت ۱۷ شهرک اقلیمی شهر زنجان برگزار شده است.

این عضور شورای شهر زنجان، در بخشی از سخنان خود از پیگیری وضعیت شهرک‌های اقماری مانند نانوایان، نگین، شهرک غرب و کوی پونک خبر داد و گفت: این جلسات برای تسهیل حل مشکلات این شهرک‌ها و تحویل آن‌ها به شهرداری انجام شده است.

محمدی همچنین به اجرای چندین پروژه در حوزه فضای سبز طی سال جاری اشاره کردو گفت: با اجرایی شدن این پروژه‌ها ۱۲ هکتار به فضای سبز شهری در زنجان اضافه شده است.

این مسئول در مجموعه مدیریت شهری زنجان، پیگیری پروژه زینبیه غربی را از دغدغه‌های مردم و مسئولان شهر زنجان، عنوان کرد وخبر ازتملک پلاکهای باقی مانده دراین منطقه برای اجرای ادامه عمیلیات داد.

وی ادامه داد: اجرای ۱۰ پل عابر پیاده هم از مصوبات شورا بوده است که با درصد بالایی از پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

وی، با اشاره به برنامه‌ریزی برای جمع آوری و ساماندهی آب‌های سطحی مناطق مختلف شهر زنجان از جمله بافت فرسوده ادامه داد: این برنامه‌ریزی برای محله‌هایی مانند خان ناظم انجام شده است.

محمدی در پایان سخنان خود، احداث سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر را مهم ارزیابی کرد وخبر از انعقاد قرار داد با انجمن کلیوی استان زنجان برای جا نمایی سرویس‌های بهداشتی برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات بهداشتی، اخلاقی و روانی در این زمینه داد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر زنجان، نیز درادامه این نشست بعنوان آخرین سخنران با اشاره به تعامل و همدلی و، وفاق مسئولین و مجموعه مدیریت شهری در زنجان اظهار داشت: در آینده شاهد اقدامات تقویتی اطلاع رسانی مطلوب به مردم شهر خواهیم بود.

سعید امیدی، با بیان اینکه اقدامات این کمیسیون در سال گذشته مطلوب بوده است افزود: تشکیل اتاق فکر با استفاده معاونین و متخصصین در این زمینه بسیار حائز اهمیت بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر زنجان، درادامه با اشاره به اصلیترین کارهای این کمیسیون در مجموعه مدیریت شهری زنجان، اضافه کرد: در صدد تشکیل سازمان سرمایه گذاری در زنجان هستیم.

وی تعریف بسته‌های سرمایه گذاری را از جمله موارد الویت دار و مهم ارزیابی کرد و گفت: مهم‌ترین پروژه پروژه سبزه میدان در سالجاری بوده که با حمایتهای موثر مسئولین در حال اقدام و اجراست.

امیدی با بیان اعتباری بالغ بر ۱۳۵میلیارد تومانی این پروژه در زنجان، گفت: این پروژه در دوره ۴ساله به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول در مجموعه مدیریت شهری زنجان، در بخشی از سخنان خود، خبر از اقداماتی در زمینه پسماندهای دادو گفت: تعیین تکلیف، تفکیک زباله‌های عفونی در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با بیان عدم تحقق سه نقطه از تقاطع‌های شهر زنجان در منطقه میدان گلشهر کاظمیه، جهاد و ارتش، ابراز امیدواری کرد: این عملیات توسعه شهری در زنجان سال آینده نتیجه دهد.

امیدی، درپایان سخنان خود، تجهیزایستگاههای اتوبوی در سال آینده را در مهم ارزیابی کرد وگفت: در سال ۹۴ شاهد حضور موثر سرمایه گذاران در راستای تقویت توسعه اقتصاد شهری زنجان خواهیم بود.

گزارش: زهرا ملابابائی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز