خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت خبر داد؛

ممنوعیت خرید و فروش گونه های کمیاب جانوری در شفت

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۹۵۴

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت از ممنوعیت خرید و فروش لاک پشت و گونه های کمیاب جانوری در آستانه عید نوروز در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از شفت، علی فرهی عصر امروز در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به خرید و فروش غیر متعارف برخی گونه های جانوری در آستانه عید نوروز اظهار کرد:خرید و فروش لاک پشت و گونه های کمیاب جانوری در شفت ممنوع است.

وی با تاکید بر جلوگیری از هر نوع خرید و فروش مار و لاک پشت تصریح کرد: مردم حتی این نوع گونه های جانوری کمیاب را نباید در رودخانه ها رهاسازی کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت با بیان اینکه برخی از این گونه ها در خطر انقراض قرار دارند، متذکر شد: رهاسازی گونه های غیر بومی در اکوسیستم طبیعی رودخانه های گیلان تاثیر مخرب بر جا می گذارد.

وی یادآور شد: عرضه جانوران وحشی جرم بوده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

فرهی به قانون صید و شکار اشاره کرد و گفت: نگهداری، عرضه و فروش حیوانات وحشی جرم تلقی شده و مسئولیت مدنی دارد.

وی اضافه کرد: متخلفان به یک تا شش ماه حبس محکوم می شوند و اداره محیط زیست شفت در آستانه سال نو با فروشندگان حیوانات مذکور برخورد قانونی خواهد کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز