خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد:

بدهی۲۶۰ تا۲۷۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۷۹۰

شهردار اصفهان گفت: بعنوان شهردار اصفهان هیچ‌گاه درکار‌هایم سیاسی عمل نکرده‌ام واین را یک شرک می‌دانم، من دارای خط (سیاسی) هستم اما هیچ‌گاه در کارو مسئولیتم این مسئله را وارد نکرده‌ام.

به گزارش ایلنا، شهردار اصفهان عصر امروز در نشست پایان سال خود با خبرنگاران از مباحثی چون کم شدن بودجه شهرداری‌ها، توقعات نا به جای دولت از شهرداری‌های کلانشهر‌ها برای پرداخت عوارض، دلایل به تعویق افتادن مترو اصفهان، پرونده تحقیق و تفحص از شهر رویا‌ها؛ طرح‌های مهمی که سال قبل باید در اصفهان گلنگ زنی می‌شد اما به دلیل برخی اختلافات بین دستگاهی صورت نگرفت و بدهی‌هایی که شهرداری از دولت و دستگاههای تابعه آن طلب دارد سخن گفت.

مرتضی سقائیان‌نژاد؛ در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا درباره اینکه شهرداری چه کارهایی در طول سال قبل بر زمین گذاشته و انجام نداده است گفت: درست است که کارهای زیادی باید در شهر انجام می‌شد و انجام نگردید؛ اما دراین راستا وحدت بین مسئولان باید حفظ شود، بالاخره بخشی شهرداری برای انجام ندادن طرح‌های شهری مقصر است و برخی نیز دستگاههای دیگر.

وی افزود: احداث میدان ۲۵ ابان ازجمله پروژه‌هایی بود که باید سه ماه قبل گلنگ زنی می‌شد اما به دلیل نحوه عبورآن با برخی دستگاه‌ها مشکلاتی بوجود آمد اظهار داشت: مدیران استقلال نیز به دلیل پیچیدگی‌هایی که برای اجرا و جابه جایی برای تاسیسات زیربنایی داشت مقرر گردید که کلنک زنی ان در اردیبهشت ماه انجام شود.

وی گفت: بعنوان شهرداراصفهان هیچ‌گاه در کار‌هایم سیاسی عمل نکرده‌ام و این را یک شرک می‌دانم، من دارای خط (سیاسی) هستم اما هیچ‌گاه در کار و مسئولیتم این مسئله را وارد نکرده‌ام.

شهردار اصفهان بیان داشت: درحال حاضر دولت۲۶۰ تا۲۷۰ میلیارد تومان بدهی به شهرداری اصفهان دارد که هر سال نیز تبصره‌ای برروی این بدهی‌ها گذاشته می‌شود و متاسفانه ما با بی‌مهری روبه رو هستیم.

وی با اشاره به اختلاف شهرداری و شورای شهر افزود: باید بگویم یک زوج جوان نیز در ابتدای راه قطعا با هم اختلافاتی دارند ما نیز به عنوان اعضای جدید قطعا دارای خط مشی‌های متفاوت هستیم اما دارای اختلاف نظر نیستیم. کما اینکه هر چه جلو ترمی رویم به هم عادت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای خط مترو اصفهان باید یک هزار و ۱۵۶ کیلومتر ریل گذاری صورت گیرد افزود: مشکل اصلی ما برای قطارشهری تامین واگن است، باید طبق جدول زمانبدی یکسری واگن برای ما راسال می‌شد که هنوز نرسیده است، قراربود با شرکت اسپانیایی یک قرارداد منعقد کنیم که به دلیل راه اندازی شرکت مادر تخصصی این کار انجام نشد.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: متاسفانه هنوزشرکت چینی برای تایید وچک کردن یک رام قطاربه اصفهان نیامده است وهم اکنون مشکل اصلی مترو تحویل ندادن ۱۵ واگن است.

وی با اظهار اینکه بسیارنگران درآمد شهرداری هستیم چرا که هرساله ازبودجه شهرداری‌ها کاسته می‌شود افزود: باید در مورد مباحثی که درمورد فساد در شهرداری مطرح شده است بگویم؛ ملعون است کسی که اگرفسادی درشهرداری مشخص شده باشد ومن با ان برخورد نکرده باشم.

شهردار اصفهان، تاکید کرد: درصدد هستیم تا بررسی کنیم که امسال چقدر در جهت اقتصاد مقاومتی درحوزه شهرداری گام برداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه درآستانه برنامه ششم هستیم و دراین برنامه اصفهان باید برمبنای تولید فکرحرکت کند بیان داشت: باید برای شهر اصفهان درآمدپایدارایجادشده و مبحث مدیریت شهری اجرا شود.

وی تاکید کرد: قبلا ۲۶ نوع عوارض شهرداری‌ها دریافت می‌کردند که در طی سال‌های اخیرهمه این عوارض در قابل یک طرح تجمیع شده و به خزانه دولت واریز می‌شود این در حالی است که این ارزش افزوده باید درشهر اصفهان که تحمل بسیاری از پیامد‌ها و مشکلات صنایع را دارد هزینه شود.

وی گفت: زمانی که شهرداری در قالب ۲۶ نوع فعالیت به بخش خصوصی و عمومی در حال خدمت رسانی به مردم است، باید نرخ خدمات شهری روشن شود تا ما نیز وظایفمان را به خوبی انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز