خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان شمالی در شهرستان جاجرم:

۱۰ درصد از بودجه عمرانی استان به شهرستان جاجرم اختصاص پیدا کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۷۸۱

استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۰ درصد از بودجه عمرانی استان، از محل تملک و دارایی در سال جاری یعنی ۱۲ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان جاجرم اختصاص پیدا کرد.

به گزارش ایلنا سید علی اکبر پرویزی در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر، روستا و دهیاری‌های جاجرم اظهار داشت: کل بودجه عمرانی استان از محل تملک و دارایی در سال جاری، ۱۲۵ میلیارد تومان بوده که سهم اختصاص یافته به ۱۲ میلیارد تومان است.

البته استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد که این رقم اختصاص یافته مربوط به ابتدای سال تا پایان بهمن ماه بوده که علاوه بر این مبلغ اختصاص یافته به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در بخش بودجه‌های عمرانی این رقم به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای جاجرم با بیان اینکه «ه‌مان قدر که شورا‌ها فعال‌تر باشند استانداری نیز به‌‌ همان میزان به آن‌ها کمک خواهد کرد» خطاب به آن‌ها گفت: گره بسیاری از مشکلات روستا‌ها به دست خود مردم و دهیاری‌ها باز می‌شود لذا برای دریافت اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی متوسل نشوید.

استاندار خراسان شمالی همچنین از گاز رسانی به تمام روستاهای فاقد گاز شهرستان جاجرم و احداث راه روستایی در سال آینده خبر داد و در خصوص مشکل بیمارستان، راه آهن جاجرم و تفکیک نمایندگان مجلس گفت: مشکل بیمارستان این شهرستان با توجه وزیر بهداشت به امر سلامت مرتفع می‌شود و راه آهن جاجرم که تاکنون دو اقدام مهم برای آن انجام شده ولی باز هم پیگیر خواهیم بود.

وی در ادامه توضیح داد: تفکیک نمایندگان مجلس شهرهای استان را نیز به دولت پیشنهاد داده و دولت آن را به مجلس ارایه کرده که امیدواریم تصویب شود.

وی تشکیل تعاونی‌های جمع آوری و دفن زباله در شهر شوقان را طرحی مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: استانداری نیز از این تعاونی‌ها در جهت گسترش آن حمایت خواهد کرد.

پرویزی همچنین در رابطه با مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان گفت: تمام کشاورزان این شهرستان می‌توانند برای آبیاری تحت فشار زمین‌های کشاورزی خود اقدام کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین در جهت کمبود جایگاههای سوخت در این شهرستان با توجیه اقتصادی بخش خصوصی می‌تواند ورود یابد و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

استاندار خراسان شمالی در پایان به توسعه آلومینای جاجرم که از خواسته‌های مهم استان است اشاره کرد و گفت: توسعه زیر شاخه‌های این بخش نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

امام جمعه شهرستان جاجرم نیز گفت: از زمان تشکیل دولت تدبیر و امید تاکنون و با عنایات استاندار خراسان شمالی خدمات شایسته‌ای به مناطق محروم شهرستان جاجرم صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا حجت الاسلام سید محمد موسوی در نشست صمیمی استاندار با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاری‌های جاجرم اظهار داشت: با توجه به اینکه ارایه خدمات شایسته این دولت به مناطق محروم از جمله شهرستان جاجرم قابل توجه است اما در این مسیر راه طولانیست و باید قدم‌های موثری را در این خصوص برداشت.

فرماندارشهرستان جاجرم نیز از افزایش ۳۰ درصدی بودجه شهرستان جاجرم در دولت تدبیر وامید طی سال جاری خبر داد.

علی اکبر محبی اظهار داشت: برای نخستین بار بودجه تملک و دارایی شهرستان جاجرم از ۶ درصد به ۵/۸ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شهرستان جاجرم می‌تواندبه عنوان دروازه ورود به توسعه استان باشد، افزود: پتانسیل‌های طبیعی، صنعتی، انسانی، جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی از عوامل این توسعه محسوب می‌شود.

وی در ادامه از افزایش دو نیم برابری اعتبارات روستایی و شورا‌ها نسبت به ۵ سال گذشته خبر داد و گفت: شهرستان جاجرم به دلیل قرارگیری آلومینای جاجرم از محل مالیات بر ارزش افزوده اعتبارات خوبی به شورا‌ها و دهیاری‌های این شهرستان تزریق شده است.

محبی توجه به امر سرمایه گذاری جهت رسیدن به تحقق توسعه پایدار را در این شهرستان مورد اشاره قرار داد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های بومی و مردم به تحقق این امر کمک می‌کند.

وی هم افزایی گروهی توسط مردم و ظرفیت نخبگان و جوانان در این شهرستان را دو برنامه اساسی عنوان و خاطرنشان کرد: به طور حتم جهت توسعه هر چه بیشتر این شهرستان این روند ادامه خواهد یافت.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از مسایل مهمی که در دولت تدبیر و امید در این استان محقق شد توجه به تعادل بخشی مناطق است.

شهرستان جاجرم یکی از شهرستان‌های خراسان شمالی است که کارخانه آلومینیا ومعدن خاک بوکسیت در این شهرستان قرار دارد و دارای حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز